دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارشناس مسائل سیاسی:

محرومیت‌زدایی اولین گام پیشگیری از تهدید است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگر رشد اقتصادی محرومیت‌زدا نداشته باشیم، امنیت ملی در پنج دهه آینده شکننده خواهد بود.
کد خبر : 319471

احمد بخشایش اردستانی در گفتگو با خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا در تحلیل بند ۵۳ فراخوان رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با ارتقای الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: گذشته، چراغ راه آینده است و در چهل سال گذشته بیشتر تهدیدها از جانب آمریکا و کشورهای وابسته به آن در منطقه بوده و رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در مبارزه‌های انتخاباتی، 64 دفعه نام ایران را بر زبان آورده است.


وی با بیان اینکه ایالات متحده آمریکا به دروغ ایران را بزرگ‌ترین تهدید برای جهان حتی بزرگ‌تر از شوروی سابق می‌خواند تصریح کرد: این کشور از ابتدا خواهان نابودی جمهوری اسلامی و سرزمین ایران بوده است و یا حداقل می‌خواهد ما را منفعل و منزوی سازد.


عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای مقابله با تهدید ابتدا باید مشکل‌های داخلی را حل کرد افزود: برای مقابله با تهدیدهای آمریکا و سایر دشمنان ضروری است که ابتدا اقتصاد داخلی و معیشت مردم را تقویت کنیم تا بتوانیم از این طریق به امنیت پایدار دست یابیم.


بخشایش در پایان خاطرنشان کرد: اگر رشد اقتصادی پایدار، منسجم و محرومیت‌زدا نداشته باشیم، امنیت ملی و پیشگیری از تهدیدها در پنج دهه آینده شکننده خواهد بود و مشروعیت برنامه‌ریزی‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مدیران و مسئولان عالی‌رتبه کشور کم‌رنگ خواهند شد، لذا ابتدا باید از لحاظ داخلی خودسازی کنیم.


به گزارش آنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در فراخوانی مشتمل بر ۵۶ بند از تمامی فرهیختگان، کارشناسان و مدیران درخواست کردند که برای ارتقای الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، راهکار ارائه دهند که بند ۵۳ این فراخوان در رابطه با پیشگیری از ایجاد تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران، گسترش بسیج مردمی و تقویت بنیه دفاعی بازدارنده بوده است.


انتهای پیام/ 4079/ن


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته