دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

بازگشت زائران به‌دلیل داشتن ویزای تقلبی

متأسفانه به دلیل صدور برخی ویزاهای تقلبی برای سفر زیارتی اربعین، روزانه گروهی از زائران از مرزها بازگشت داده ‌می‌شوند.
کد خبر : 319412
636756448263830485_lg222200000.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه حج و زیارت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، هم‌زمان با آغاز اعزام زائران از مرزهای زمینی به سوی خاک عراق جهت حضور در مراسم باشکوه پیاده‌روی اربعین حسینی، متأسفانه به دلیل صدور برخی ویزاهای جعلی روز گذشته گروهی از زائران از مرزها بازگشت داده شدند.


اکبر رضایی در گفتگو با آنا گفت: هر روز گروهی از زائران به دلیل داشتن ویزای جعلی از مرزها به شهرهای خود عودت داده می‌‎شوند که متأسفانه این موضوع به خاطر صدور ویزاها از طریق مراکز غیرمجاز است.


معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت، تنها راه مطمئن دریافت ویزا را مراجعه به سامانه سماح عنوان کرد و افزود: پیش از این نیز به زائران هشدار داده بودیم که مراقب افراد سودجو باشند و فریب صدور ویزای ارزان را نخورند، اما همچنان شاهد بی‌توجهی برخی هموطنان هستیم.


حلیمه فرهانی از زائران استان خوزستان است که روز گذشته در مرز عراق به ایران بازگشت داده شد، به آنا گفت: وقتی وارد خاک عراق شدم و خواستم از گیت عبور کنم که با ممانعت مسئولان روبه‌رو شدم. مأموران دلیل آن را صدور ویزای جعلی اعلام کردند و با کمال ناباوری مجبور شدم به شهر خودم بازگردم.


وی ادامه داد: هفته گذشته برای صدور ویزا یکی از افراد در شهرمان گذرنامه‌ها را جمع‌آوری می‌کرد که مورد اعتماد محله بود، اما اکنون متوجه شدیم که ویزاهای صادر شده غیرقانونی بوده است.


انتهای پیام/4072/4090/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته