دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مهر 1397 - 11:57
نایب رئیس فدراسیون کشتی در گفتگو با آنا:

کرسی کشتی مدت‌هاست در اختیار رسول خادم نیست/ عدم حل مشکلات کشتی با کمک‌های ناچیز

نایب رئیس فدراسیون کشتی گفت: رسول خادم بهمن سال گذشته از حضور در اتحادیه جهانی کشتی استعفا کرده بود و این موضوع جدیدی نیست.
کد خبر : 319351

حمید بنی تمیم در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره  واگذاری کرسی رسول خادم به یک چینی، گفت: رسول خادم بهمن سال گذشته از حضور در اتحادیه جهانی کشتی استعفا کرده بود و این موضوع جدیدی نیست. باتوجه به اینکه روز گذشته کنگره هیأت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی در مجارستان برگزار شد و انتخابات صورت گرفت این کرسی به یک خانم چینی واگذار شد.


وی گفت: این سمت تا سال 2022 در اختیار رسول خادم بود اما پس از استعفای  خادم، کشتی ایران این کرسی را از دست داد.  البته در مورد علت استعفای خادم من قصد ورود به آن را ندارم و بهتر است از خودش جویا شوید. 


نایب‌رئیس فدراسیون کشتی همچنین در خصوص ارز ثانویه که در اختیار فدراسیون کشتی برای اعزام تیم‌هایش به رقابت‌های جهانی قرار گرفته بود، گفت: متأسفانه ورزش در اولویت بانک مرکزی و دولت نیست و به همین خاطر هم بود که یوروی 13 هزار و 500 تومانی از طرف بانک مرکزی به ما اختصاص داده شد. به نظرم اگر قرار بود بانک مرکزی به‌جای یوروی 10 هزارتومانی به ما یوروی 13 هزار و 500 تومانی اختصاص دهد دیگر چه نیازی به این‌ همه پیگیری بود. 


وی تأکید کرد: ما هم معتقدیم ارز ثانویه باید در اختیار دارو قرار بگیرد، یا اینکه آن را برای اشتغال و بنگاه‌های اقتصادی هزینه کنند اما وقتی در آنجا هم مشکلات زیادی وجود دارد دیگر حرفی برای گفتن نمی‌ماند. درواقع ارز ثانویه به کشتی تعلق نگرفت و ما یورو را  خریداری کردیم. در روزی که ما پول را به‌حساب بانک مرکزی واریز کردیم، یورو 15 هزار تومان بود و بانک مرکزی آن را به ما به مبلغ 13 هزار و 500 تومان به ما داد. همانطور که گفتم ورزش اولویت بانک مرکزی برای اختصاص دادن ارز ثانویه نیست و با این روال همه رشته‌های برای اعزام به رقابت‌های برون‌مرزی دچار مشکل می‌شوند. 


نایب‌رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه با این شرایط زنگ خطر برای ورزش ایران به صدا درآورده است، عنوان کرد: وقتی شرایط به این صورت باشد که در ابتدا اعزام‌ها به رقابت‌های برون‌مرزی به مشکل بربخورد و ما برای اعزام یک تیم باید کل بودجه خودمان را هزینه کنیم،  طبیعتاً بعد از آن هم نوبت به عدم برگزاری اردوها و حتی رقابت‌های قهرمانی کشور می‌شود و همین‌جاست که زنگ خطر برای ورزش ایران به صدا درمی‌آید. ورزشکار هم با این شرایط دیگر سراغ ورزش حرفه‌ای نمی‌رود و دلسرد می‌شود. 


بنی‌تمیم گفت: البته من فکر می‌کنم بقیه از چنین شرایطی راضی هستند چراکه غیر از خانواده کشتی، شخص دیگری در این خصوص اعتراضی نمی‌کند و این موضوع برای ما جالب است. به‌هرحال وضعیت کشتی با توجه به اینکه اعزام‌های زیادی پیش‌رو دارد با این شرایط اقتصادی غیرممکن است و ما دیر یا زود با مشکلات بیشتری مواجه‌ می‌شویم.


وی در پایان به کمک 350 میلیون تومانی وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون کشتی اشاره کرد و گفت: مشکل کشتی با این ارقام حل نمی‌شود، ضمن اینکه این مبلغ را هم از سرجمع اعتبارات فدراسیون کم می‌کنند. ما درگذشته ارزی که می‌خریدیم به مبلغ چهار هزار تومان بود و اعزام یک تیم به رقابت‌های برون‌مرزی، برای ما 200 میلیون  تومان هزینه داشت، اما در حال حاضر شرایط اقتصادی به‌گونه‌ای است که هر اعزام یک میلیارد و 200 تومان هزینه دارد و با این مبالغ ناچیزی مشکلات ما حل نمی‌شود. در حال حاضر ما 6 اعزام مهم پیش‌رو داریم و برای اعزام آنها ما باید 6 میلیارد تومان هزینه کنیم که واقعاً کار مشکلی است. 


انتهای پیام/4057/4071


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته