دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
چه کسانی‌کی‌روش را می‌خواهند؟

سناریوهای تمام نشدنی مرد چشم آبی فوتبال ایران

کارلوس کی‌روش در حالی این روزها مثل همیشه وارد حاشیه شده است که راهی پرتغال شده و متقاضیانش دوباره صف کشیده‌اند!
کد خبر : 319235
BQ4K2592.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا؛‌ نام کی‌روش در این هفت سالی که در تیم ملی فوتبال ایران حضور داشته با جنجال و درگیری گره خورده است. این مربی پرتغالی با هر کسی که با خواسته‌هایش مخالفتی داشته باشد وارد چالش رسانه‌ای می‌شود و نکته جالب اینکه برای او فرقی هم نمی‌کند فرد مورد نظر در فوتبال ایران چه سمتی دارد یا میزان محبوبیتش در بین مردم ایران تا چه حد است. 


کی‌روش با محمد مایلی‌کهن، علی کریمی و امیر قلعه‌‌نویی، مربیان خارجی مثل مانوئل ژوزه و کرانچار، برانکو و مسئولان بلندپایه فدراسیون و وزارت ورزش در این چندساله درگیری داشته و البته پیش‌بینی می‌شود که در آینده باز هم این مربی پرتغالی با افراد دیگر وارد چالش شود.


اما نکته قابل توجه اتفاقاتی است که پس از درگیری‌های کی‌روش رقم می‌خورد. سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از بازی‌های جام جهانی در یک مصاحبه تلویزیونی انتقادهای تند و تیزی را روانه دشمن دیرینه خود برانکو کرد و بعد از آن راهی کشورش شد. در مدتی که کی‌روش در پرتغال به سر می‌برد در ایران هیاهویی به پا شده بود که آیا مرد چشم آبی فوتبال ایران دوباره برمی‌گردد و هدایت تیم ملی را برای جام ملت‌های آسیای بر عهده می‌گیرد یا خیر. البته طبق معمول همیشه اسامی‌ کشورهایی که خواهان جذب کی‌روش بودند در رسانه‌ها مطرح بود و سرمربی تیم ملی هم با استناد به اینکه خواهان زیادی دارد از حضور مجددش در تیم ملی فوتبال ایران به صراحت سخن نمی‌گفت. 


بعد از کش‌‌و‌قوس فراوان بالاخره کی‌روش به ایران آمد و کارش را برای حضور موفق در جام ملت‌های آسیا آغاز کرد، البته مانند همیشه ‌در این مدت هم از شرایط و امکانات ضعیف گله‌مند بود، اما اتفاق جالب توجه درگیری او با حمید استیلی سرپرست تیم ملی امید در این روزهای اخیر بود. 


داستان این‌بار بر سر‌استفاده تیم امید از امکانات مرکز آمادگی تیم ملی(PEC) بود. ظاهراً تیم امید قصد داشته از امکانات این مجموعه استفاده کند، اما با چراغ قرمز کارلوس کی‌روش روبرو شد و جنگ این دو نفر به راه افتاد. 


بعد از چند روز درگیری و متلک‌هایی که هر دو طرف دعوا نثار هم می‌کردند. تیم ملی ایران برابر بولیوی به میدان رفت و در آن دیدار پیروز شد. با پیروزی تیم ملی، کارلوس کی‌روش مانند همیشه بار سفر را بست و به کشورش بازگشت و البته نکته قابل توجه خبر یک روزنامه پرتغالی بود که مدعی شد 9 کشور به سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پیشنهاد داده‌اند. این روزنامه پرتغالی نوشته است: «کی‌روش در حال حاضر تمام تلاش خود را به کار بسته است تا تیم ملی ایران را برای چهارمین بار به عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا که سال ۲۰۱۹ در امارات برگزار می‌شود، برساند. همه اینها نشان دهنده پایان کارش با فدراسیون فوتبال ایران است.


نام این مربی پرتغالی برای سرمربیگری در چند تیم مطرح شده است. رسانه‌های مکزیکی اعلام کرده‌اند که کی‌روش یکی از دو کاندیدای نهایی این تیم است. همچنین فدراسیون فوتبال مراکش نیز به کار با کی‌روش علاقه‌مند است. مراکش در حال حاضر در جام ملت‌های آفریقا حضور دارد، اما خبرهایی از جلسه رئیس فدراسیون مراکش با سرمربی تیم ملی این کشور منتشر شده است که ممکن است به قطع همکاری با این مربی انجامد.»


این روزنامه در پایان خبر خود اعلام کرده است که کارلوس کی‌روش بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از‌ ۹ کشور پیشنهاد دریافت کرده است: «مراکش، الجزایر، کره جنوبی، مصر، قطر، مکزیک، کلمبیا، کامرون و ازبکستان.»


طبیعتاً با رفتن کی‌روش از ایران و البته خبر روزنامه ‌پرتغالی مبنی بر پیشنهادات کی‌روش  دوباره زمزمه‌های پایان همکاری کی‌روش با ایران مطرح شده است. موضوعی که البته از سوی کارشناسان فوتبال نخ‌نما شده است و به گفته آنها نباید به آن اهمیت داد، اما به هر روی در فضای رسا‌نه‌ای این روزها اخبار زیادی را به خود اختصاص داده است.


 البته عبدالکاظم طالقانی، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در گفتگوی کوتاه با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا ضمن رد پایان قرارداد کی‌روش با فدراسیون فوتبال گفت: قرارداد کی‌روش تا پایان جام ملت‌های آسیا امضا شده است و تاج رئیس فدراسیون بهتر می‌تواند درباره این مسائل صحبت کند. در فدراسیون فوتبال ایران از تمام برنامه‌های کی‌روش حمایت می‌شود. شک نکنید او در جام ملت‌های آسیا هم سرمربی ما است و اردوی بعدی تیم ملی هم مانند دو اردوی قبلی در زمان مقرر برگزار می‌شود.


تا برگزاری جام ملت‌های آسیا با فوتبال زمان زیادی باقی نمانده است و این روزها فوتبال ایران و البته سرمربی تیم ملی به جای اینکه تمرکزش بر روی آماده‌سازی این تیم باشد؛ مثل همیشه درگیر حواشی است و البته رفتن کی‌روش از ایران!


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته