دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دانشجوی نخبه دانشگاه تهران در دیدار با رهبر انقلاب:

لزوم اهتمام بیشتر در روش تربیتی مسئله‌محور برای نوجوانان

دانشجوی نخبه دانشگاه تهران گفت: لازم است روش تربیتی مسئله‌محور در سنین نوجوانی توسط مراکز آموزشی، به‌صورت جدی‌تر مورد اهتمام قرار گیرد.
کد خبر : 318963
13970725_4540716.jpg

سیدابوالفضل میررضی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره سخنانی که روز گذشته در دیدار نخبگان با مقام معظم رهبری مطرح کرده است، گفت: درباره فضای علوم انسانی و دانشگاه‌ها و روندی که در مورد تحولات علوم انسانی در کشور وجود دارد مباحثی مطرح کردم.


وی افزود: بخشی از مباحث مطرح‌شده درباره انتقاداتی که به تحولات رشته‌های علوم انسانی وارد است و قسمتی دیگر از صحبت‌ها نیز به نهادها و مؤسساتی که به مسئله علوم انسانی می‌پردازند، رویه‌ای که در پیش گرفته‌اند و نقدی که به آنها وارد است مربوط می‌شد.


این دانشجوی دانشگاه تهران عنوان کرد: لازم است در کنار بخش‌های نظری و کلّی که به دور از فضای جامعه است روش تربیتی مسئله‌محور در سنین نوجوانی توسط مراکز آموزشی، گروه‌های فرهنگی و سازمان‌‌های مردم نهادی که مکمل مدارس هستند به‌صورت جدی‌تر مورد اهتمام قرارگیرد.


میررضی اذعان کرد: افرادی که در سال‌های گذشته اجازه سخنرانی در دیدار نخبگان با رهبر معظم انقلاب پیدا می‌کردند از سوی بنیاد نخبگان انتخاب می‌شدند؛ اما امسال دانشجویان و استادان برتر و نمونه از سوی وزارت علوم و وزارت بهداشت نیز معرفی شده بودند.


وی افزود: همین موضوع باعث شد تعداد سخنرانان نسبت به سال‌های قبل افزایش یابد و بیانات مقام معظم رهبری کوتاه‌تر باشد و ایشان بحث‌هایی در مورد فضای علمی کشور مطرح کردند.


این دانشجوی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: وقتی که خدمت حضرت آقا رسیدم عرض کردم با توجه به فضای خوف و رجایی که در زمینه علوم انسانی وجود دارد باید کاری صورت گیرد که ایشان فرمودند رجای شما بیشتر باشد.


انتهای پیام/4007/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب