دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مهر 1397 - 20:38
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری:

هدف برگزاری استارت‌آپ ویکند ارتباط ایده‌پردازان و مدیران است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری، هدف از برگزاری استارت‌آپ ویکند در این دانشگاه را ایجاد ارتباط بین ایده‌پردازان و مدیران دانست.
کد خبر : 318936
n83003948-72496533-5.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از ری، سعید قاضی‌مغربی در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره رقابت ملی حمل و نقلی‌شو با عنوان دومین استارت‌آپ ویکند شبکه‌های ارتباطی و حمل و نقل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری با تأکید بر لزوم استفاده از جوانان گفت: کشور متعلق به جوانان است و آنان باید بسیاری از مهارت‌ها را در دانشگاه کسب کنند؛ زیرا دانشگاه تنها محل یادگیری نیست و دانشجو باید معضلات جامعه را شناسایی و حل کند.


 


وی افزود: ۱۵۰ نفر شرکت‌کننده از بین صدها هزار نفر که توانایی حضور و خلق ایده نو داشتند در این مسابقه شرکت کردند.


قاضی‌مغربی با بیان اینکه هدف برگزاری این رقابت‌ها، ارتباط ایده‌پردازان و مدیران کشور است، اظهار کرد: در این استارت‌آپ، شرکت‌کنندگان به دلیل منتورهایشان هدایت و با توجه به مشکلات جامعه ایده‌هایی را مطرح و این واحد دانشگاهی فضا و امکانات را در اخیار آنان قرار می‌دهد تا ایده خود را به مرحله عملیاتی برسانند.


رئیس واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری با اشاره به جشنواره کارآفرینی که به میزبانی این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این جشنواره کارآفرینان و افراد فعال را کنار یکدیگر جمع می‌کنیم تا ایده‌های خود را به محصول تبدیل کنند.


وی با تأکید بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری و انتخاب آن به‌عنوان قطب شبکه‌های ارتباطی و حمل و نقل افزود: با تلاش دبیرخانه شبکه‌های ارتباطی و حمل و نقل و اعضای کارگروه تخصصی آن، برنامه علمی این واحد دانشگاهی موفق به کسب رتبه نخست در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران شد؛ لذا درصدد اجرای پروژه‌های کاربردی و درآمدزا هستیم تا به نقطه مطلوب برسیم و دروس اختیاری و تزهای دکتری، کارشناسی‌ارشد و کارشناسی دانشجویان نیز در این زمینه خواهد بود.


علی شهابی رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری هم با اشاره به اقدام خلاقانه این باشگاه در برگزاری چهار پیش‌رویداد با هدف تعمیق دانش و ارتقای انگیزه و نشاط شرکت‌کنندگان، ادامه داد: هدف از برگزاری این مسابقه، آماده‌سازی فضای کار تیمی برای رسیدن دانش‌آموزان و دانشجویان دارای ایده به موفقیت و آینده‌ای روشن است.


وی بیان کرد: چهارمین مسابقه ملی حمل و نقلی‌شو با یک پیش‌رویداد پنج‌ساعته برای افراد شرکت‌کننده برگزار و روز نخست، ایده‌ها نام‌گذاری و در۶۰ ثانیه ارائه شد؛ پس از داوری‌ها، تیم‌های شرکت‌کننده با هدایت مربی‌های خبره برای ساختن آینده‌ای پویا تلاش می‌کنند و در پایان ۱۰ ایده برتر پذیرفته و با آموزش در کارگاه تیم‌سازی برای رسیدن به ایده مورد نظر یارگیری می‌کنند.


مصطفی معینی مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن (تراورس) نیز با اشاره به اینکه هر شکستی سرآغار پیروزی است، گفت: مشکلات و عواملی مانند تحریم‌ها، انجام‌نشدن تعهدات، معضلات اقتصادی و ... نباید موج ناامیدی در کشور ایجاد کند و انگیزه ما و جوانان را از بین ببرد.


وی افزود: مشکلاتی که در هفت ماه گذشته با وجود تحریم‌ها داشتیم، سبب نشد تا چند پروژه بزرگ ملی را افتتاح نکنیم؛ اما یکی از معضلات حوزه  حمل و نقل، نداشتن کارایی اقتصادی با توجه به نظریه اقتصاددانان است و ایده‌هایی در آینده قابل قبول و طرح‌هایی مورد پذیرش است که بتواند بودجه مالی خود را تأمین کند.


مرضیه باریکانی مشاور امور شهرسازی معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی نیز روحیه مثبت، خلق ایده و ناامید نشدن را از عوامل موفقیت عنوان کرد و  خطاب به جوانان افزود: شما با ارائه ایده‌های نو باعث پیشرفت کشور می‌شوید.


باریکانی ازجمله ایده‌های کاربردی معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی را طراحی سامانه یکپارچه فروش بلیط در جامعه درون‌شهری و برون‌شهری، وجود تابلوهای راهنمایی مانند بیمارستان، پمپ بنزین و مناطق گردشگری در مسیرهای برون‌شهری، ساختن سایت‌های اینترنتی برای رسیدگی به حقوق مسافران ریلی یا هوایی، استفاده شبکه‌های حمل و نقلی اسنپ و تپسی از ون، اتوبوس و وسایل حمل و نقل عمومی بیان کرد.


به گزارش آنا در این رقابت‌ که جمعی از نمایندگان نهادها و سازمان‌های حمل و نقلی از وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و تعدادی از کارآفرینان حوزه حمل و نقل حضور دارند به برگزیدگان جوایز نقدی و حمایتی اعطا خواهد شد و همه شرکت‌کنندگان گواهی حضور معتبر و نیز گواهی شرکت در کارگاه‌های رویداد را دریافت خواهند کرد.


انتهای پیام/4065/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته