دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مهر 1397 - 18:22
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی:

اعضای CFT نگاه تناقض‌آمیزی به مفهوم تروریسم دارند

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی گفت: کشورهای عضو CFT، ایران را حامی تروریسم می‌داند اما عربستان که حمایت آشکار از تروریسم دارد، عضو ناظر این لایحه است.
کد خبر : 318908

محمدحسن آصفری در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا تصویب لایحه CFT در مجلس شورای اسلامی را جزئی از بازی آمریکا و غربی‌ها توصیف کرد و گفت: امروز که برجام هیچ خروجی برای کشور نداشته چرا باید نمایندگان CFT را تصویب می‌کردند؟


این عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در حالی‌ که کشورهای عضو این لایحه، سازمان‌ منافقین را گروهی تروریستی نمی‌دانند، جمهوری اسلامی ایران را در دسته کشورهای حامی تروریسم قرار داده‌اند اما عربستان سعودی با وجود حمایت آشکار از تروریسم، به‌ صورت تناقض‌آمیزی عضو ناظر FATF است.


آصفری با تأکید بر این مطلب که دولت و مجلس نباید لایحه CFT را در مجلس مطرح می‌کردند، گفت: این موضوع اصلاً در مجلس نباید مطرح می‌شد بلکه شورای عالی امنیت ملی باید به این موضوع ورود پیدا می‌کرد تا در مورد آن اعلام نظر صورت می‌گرفت.


وی در ادامه بیان کرد: وزیر اقتصاد دولت یازدهم در 15 صفحه اجرای FATF را متعهد شده بود و نمایندگان قبل از تصویب آن باید دولت را بازخواست می‌کردند که چرا پیش از طرح این لایحه در مجلس به وزیرش اجازه اجرای آن‌ را داده است؟


آصفری ادامه داد: محمدجواد ظریف در مجلس گفت هیچ تضمینی نیست که با پذیرش این لایحه، گشایش اقتصادی صورت گیرد، لذا لازم بود نمایندگان بیشتر دقت می‌کردند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: بهتر بود مجلس خودش لوایح مشابه و منطبق با اصول قانون اساسی و ارزش‌های نظام را طراحی می‌کرد تا چنین لایحه استعماری علیه ملت ما تحمیل نمی‌شد و  اگر کوچک‌ترین روزنه‌ای برای دور زدن تحریم‌ها وجود داشت، با تصویب این لایحه از بین رفت.


انتهای پیام/4079/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته