دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارشناس مسائل استراتژیک:

لایحه CFT مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی را محدود می‌کند

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: CFT محدودکننده مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران است و در شرایطی این لایحه را پذیرفتیم که چیزی مابازای آن دریافت نکردیم.
کد خبر : 317995

سید مصطفی خوش‌چشم در گفتگو با خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا در رابطه با ابعاد محدودکننده CFT گفت: این لایحه تراکنش‌های مالی و جابه‌جایی پول را با محدودیت روبه‌رو می‌سازد.


وی با بیان اینکه یکی از مشکل‌های آمریکا تا به امروز تشخیص زنجیره‌های مالی جمهوری اسلامی ایران بود افزود: اما با اجرایی شدن CFT ارتباط مالی گروه‌هایی که از دید آن‌ها به‌عنوان گروه‌های تروریستی شناخته می‌شوند، قطع خواهند شد و اطلاعات آن‌ها منتقل می‌شوند.


این کارشناس مسائل راهبردی در ادامه با بیان این مطلب که کشورهای غربی از طریق این لایحه می‌توانند گروه‌های مدنظر خودشان را تروریستی اعلام کنند گفت: اینکه تصور کنیم فقط داعش، القاعده، النصره و طالبان گروه‌های تروریستی مدنظر غرب هستند، اشتباه است بلکه آن‌ها کوچک‌ترین منازعه‌های شخصی، قومی، نژادی و مذهبی را به تروریسم مرتبط می‌کنند.


خوش‌چشم لایحه CFT را محدودکننده مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: در شرایطی این لایحه را پذیرفتیم که نه‌تنها چیزی مابازای آن دریافت نکردیم بلکه با اجرای CFT فقط مقدار کمی پول در زمان بازگشت تحریم‌های ثانویه به ایران منتقل می‌شوند.


این کارشناس مسائل راهبردی ادامه داد: دولت در این زمینه منفعلانه رفتار کرده و غربی‌ها دارند زمین و قاعده بازی را برای ما تعیین می‌کنند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه می‌گویند با نپذیرفتن CFT به لیست سیاه اضافه می‌شدیم، حرف اشتباهی است، زیرا برای اینکه به این لیست اضافه شویم باید تمام اعضای مجمع رأی به بازگرداندن یک کشور به این لیست بدهند و خیلی از کشورهای عضو با ما رابطه خوبی دارند و می‌شد با لابی جلوی این کار را گرفت نه اینکه CFT را بپذیریم.


انتهای پیام/ 4079/پ


 


انتهای پیام/

برچسب ها: CFT FATF سیاسی ana Ananews آنا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته