دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1397 - 13:32
امام‌جمعه قشم در گفتگو با آنا:

شورای نگهبان درباره CFT مطابق با قوانین نظام اظهار نظر کند

امام‌جمعه قشم با بیان اینکه تکیه بر توان داخلی راهکار برون‌رفت از مشکلات است گفت: شورای نگهبان در خصوص لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم، باید بدون اعمال فشارهای درونی و بیرونی اظهار نظر کند.
کد خبر : 317889
دکتر تارم.jpg

حجت‌الاسلام میثم تارم  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در بردسیر با اشاره به تصویب لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) اظهار کرد: آمریکا در طول تاریخ، همواره مسیر بهانه‌تراشی علیه ایران را انتخاب کرده و تصویب این لایحه نیز در تغییر تصمیم این کشور تاثیری نخواهد داشت.


وی با بیان اینکه مردم، تابع و منتظر تصمیم شورای نگهبان هستند، خاطرنشان کرد: انتظار است اظهار نظر شورای نگهبان در خصوص این لایحه همچون تصمیمات گذشته، مطابق با قوانین نظامی جمهوری اسلامی، منافع مردم و بدون هیچ‌گونه فشار بیرونی و درونی انجام شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محراب افزود: شهید آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی از یاران باوفای حضرت امام راحل بود که توسط مزدوران آمریكا و منافقین كوردل در سنگر نماز جمعه و در محراب نماز به شهادت رسید.


تارم در تبیین نقش سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ابراز کرد: مسئولان عقیدتی سیاسی وظیفه خطیر بصیرت‌افزایی در حوزه‌های دینی و سیاسی را عهده‌دار هستند و تقویت معنویت، روحیه ایثار، جهاد و شهادت از ثمرات حضور آنان است.


عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: هر کس ظرفیت و قدرت نرم کشور را نادیده بگیرد و به‌دنبال ترویج این تفکر باشد که تنها راه رهایی از مشکلات، پناه بردن به دشمن است، در حقیقت به نظام اسلامی و مردم ایران خیانت کرده است.


تارم با اشاره به اثبات کارآمدی جوانان ایرانی در دوران دفاع مقدس گفت: تکیه بر تخصص، تعهد و ایمان نسل جوان که در شرایط تحریم نیز کشور را در عرصه‌هایی نظیر علوم پزشکی و صنایع مختلف نظامی، فضایی و هسته‌‌ای در مسیر پیشرفت قرار داد، راهکار برون‌رفت از مشکلات است.


وی خاطرنشان کرد: تحقیر سازش‌کنندگان با آمریکا توسط این کشور، شکست‌های سیاسی و انزوای رو به رشد آن، دلیلی دیگر بر لزوم بهره‌گیری از توان و ظرفیت عظیم داخلی است.


امام‌جمعه قشم، گرایش رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیری عراق به سمت ایران را نشان از کارآمدی نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: این موضوع نشان‌دهنده پایبندی ایران به اسلام ناب و یاری‌رسانی به کشورهای اسلامی بدون منفعت‌طلبی و نگاه چپاول‌گرانه است.


تارم با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حالی 40 سالگی انقلاب را جشن می‌گیرد که همچنان در مسیر اهداف و اصول ابتدایی خود قرار دارد، تصریح کرد: امروزه جهان نظاره‌گر ایرانی مقتدر است که در آینده‌ای نزدیک با اتصال به حکومت عدالت‌گستر مهدوی، تمدن اسلامی را محقق خواهد ساخت.


رئیس واحد بردسیر گفت: هیچ‌کدام از دستاوردهای جامعه بشری در علوم مدیریتی به لحاظ ارزش اعتبار و جامعیت با نامه امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام به مالک‌ اشتر برابری نمی‌کند.


تارم با بیان اینکه مسئولان پیش از صدور دستور باید فرمان‌برداری خود از خداوند متعال را مدنظر قرار دهند، افزود: بندگی خدا می‌تواند انسان را رستگار و به درجات عالی برساند.


وی تامین امور مالی کشور، عمران شهری و روستایی، ایجاد آمادگی کامل دفاعی برای مقابله با دشمن و جهاد همه‌جانبه را از جمله وظایف حکومت اسلامی برشمرد و اضافه کرد: اصلاح و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از مهم‌ترین اهداف و وظایف دولت‌مردان بوده که در جوامع امروزی مورد غفلت قرار گرفته است.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته