دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بیژنی از نوروز می‌خواند

خواننده موسیقی سنتی و بومی ایرانی، آلبوم جدید خود را به نوروز و بهار اختصاص داده است.
کد خبر : 318809
D1736685T14699006(web)(b).jpg

بیژن بیژنی در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره تازه‌ترین کار خود اظهار کرد: در حال حاضر به دنبال ضبط آلبوم جدید با عنوان نوروز هستم که آهنگساز آن همچون اغلب کارهای قبلی من توسط کامبیز روشن‌روان است که این کار را برای سازهای کلاسیک و بومی ایرانی نوشته‌اند. نوروز جشن ملی ایرانیان و فارسی‌زبانان سراسر جهان است. همه مردم و حتی کسانی که سن‌ و سالی از آنان گذشته، نوروز برایشان خاطره‌انگیز است و به یاد سال‌های کودکی می‌افتند. پیش‌بینی من این است که این اثر علاوه بر داخل کشور، برای همه فارسی‌زبانان اثر شاد و جذابی باشد. اشعار زیبایی با مضمون نو به‌ نو شدن طبیعت و جشن نوروز از بزرگان ادبیات انتخاب شده است. به هر حال نوروز یک هویت ملی برای ما و برای کشورهای فارسی‌زبان است.


این خواننده موسیقی ایرانی اظهار کرد: البته هنوز ضبط این کار کلید نخورده و در ابتدای راه است. روشن‌روان آهنگ‌ها را بر مبنای صدای من نوشته‌اند و آماده‌ایم که به استودیو برویم. امیدواریم که به‌زودی شرکت یا مؤسسه‌ای به‌عنوان حامی مالی پیدا شود که به حوزه موسیقی ایرانی علاقه داشته باشد و ما بتوانیم هر چه سریع‌تر این اثر را ضبط کنیم.



وی تصریح کرد: شما می‌دانید که موسیقی و تهیه آلبوم کار یک نفر نیست. باید وقت استودیو بگیریم، نوازنده‌ها بیایند و در استودیو بنوازند و بعد کار تنظیم شود. بحث طراحی و چاپ پوشش و روی جلد و ... هم هست. همه این مجموعه، نیازمند یک اسپانسر است که هزینه‌ها را به عهده بگیرد.


خواننده آلبوم نهانخانه‌دل و ایران‌زمین گفت: علاوه بر این، سال گذشته اثری هم با اشعار عبدالرضا رضایی‌نیا، آهنگسازی علی اکبرپور و تنظیم رضا فدایی و صدای من ضبط شد. این کار برای سازهای کلاسیک و ایرانی تنظیم شده و به‌زودی قرار است از طریق شرکت صوتی ‌تصویری سروش منتشر شود.


بیژن بیژنی که علاوه بر خوانندگی، از خوشنویسان مطرح کشور نیز محسوب می‌شود، درباره کارهای خوشنویسی خود هم گفت:کتاب «نای و نی» که مجموعه آثار خوشنویسی من به خط نستعلیق و شکسته است و توسط نشر آبان منتشر شده بود، به چاپ دوم رسیده است. همچنین در حال آماده کردن یک سری کارهای نمایشگاهی نیز هستم که هنوز زمان و مکان ارائه آنها آن مشخص نشده است.


 انتهای پیام/4072/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
میرکی
Netherlands
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
۰
آقای بیژنی عزیز
صدای خاطره انگیز شما رنگ و بوی ایران دارد وهیچ گاه از خاطر ما نمی رود
هلدینگ شایسته