دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مرغ‌داران گوشتی ایران:

تولیدکنندگان مرغ ۴۰ درصد زیان کردند

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مرغ‌داران گوشتی ایران گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در درب مرغ‌داری، شش هزار و 500 تومان است.
کد خبر : 318648
برومند چهار آیین- مرغ گوشتی.jpg

برومند چهارآیین در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه سود متعارف و قانونی برای فروش مرغ زنده 10 تا 12 درصد است، تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در درب مرغ‌داری، شش هزار و 500 تومان است.


وی با بیان اینکه وقتی یک مرغ تبدیل به لاشه می‌شود، 25 درصد از اجزای آن همچون پر،خون،گوشت وپای مرغ فرآوری شده و توسط کشتارگاه فروخته می‌شود،گفت: 75 درصد باقی‌مانده از لاشه مرغ به قیمت هر کیلوگرم هفت هزار و 800 تومان به مراکز توزیع مرغ تحویل داده می‌شود.


چهارآیین گفت: در مرکز توزیع سه درصد سود توزیع‌کننده و 9 درصد هم سود فروشنده درب مغازه به قیمت هفت هزار و 800 تومان برای هر کیلو مرغ اضافه می‌شود که با احتساب موارد ذکر شده، قیمت نهایی هر کیلوگرم مرغ در درب مغازه باید 11 هزار و 650 تومان باشد.


مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مرغ‌داران گوشتی ایران اضافه کرد: در شرایط کنونی قیمت مرغ در بازار برای هر کیلوگرم بین 10 تا 10 هزار و پانصد تومان متغیر است که این قیمت با قیمت نهایی 11 هزار و 650 تومان بیش از هزار تومان اختلاف دارد.


چهارآیین با بیان اینکه اختلاف بیش از هزار تومان قیمت فروش هر کیلوگرم مرغ در درب مغازه برای تولیدکننده بیش از 40 خسارت دارد،گفت: هزینه‌های تولیدکنندگان گوشت مرغ در کشور در سال جاری نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است که وقوع این اتفاق موجب وارد شدن خسارت‌های فراوان به این فعالان در حوزه تولید گوشت مرغ کشور شده است.


انتهای پیام/4083/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته