دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مهر 1397 - 14:10
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد:

انقلاب با اسلام و ارزش‌های انقلابی حفظ می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: انقلاب اسلامی را می‌توان با اسلام، دین و ارزش‌های انقلابی حفظ کرد.
کد خبر : 318519
IMG_9177.JPG

به گزارش خبرنگار آنا از شیراز، سلسله جلسات مکتب حسینی هم‌زمان با شهادت حضرت رقیه(س) و فرا‌رسیدن ایام اربعین حسینی با حضور آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی، عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد و با همکاری معاونت فرهنگی دانشجویی و هیأت مذهبی دانشجویی مصباح‌الهدی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز ظهر امروز برگزار شد.


نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با بیان اینکه حادثه عاشورا تنها حادثه‌ای بود که توجه انسان‌ها را برانگیخت، افزود: واقعه عاشورا و کربلا همچون معجونی از اتفاقات ادراکی و احساسی بود و توانست خلاصه‌ای از گذشته و مقدمه‌ای برای آینده باشد و سیدالشهدا(ع) مکتب، انسان‌ها و جوامع را تقسیم کرد.


آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی گفت: خوب و بدها، حب و بغض‌ها بر مدار سیدالشهدا(ع) صورت می‌گیرد و نگاه به واقعه عاشورا گاهی نگاه تاریخی محض و گاهی نگاه اعتقادی است. تقابل دو دسته از عناصر خودخواهی، غرور و میل به دنیا در یک سو و ایثار، گذشت، ادب و متانت از سوی دیگر بود که تمامی توجه‌ها را به خود جلب کرد.


عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در میان عناصر بسیار عاشورا و کربلا دو عنصر توحید و معاد مورد توجه قرار دارد، سیدالشهدا(ع) انسانی بود که چون خدا خواسته بود، به سمت کربلا حرکت کرده بود.


نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد گفت: انسان باید اندیشه و احساسش را به خدای متعال بسپارد، این یعنی عاشورا ؛ همه چیز از آن خدا است و اگر کسی خدا و مشیت الهی را قبول کرد، چیزی به‌عنوان شکست در مسیرش نیست و درک و قضای الهی به نفع کسی است که مسیر را به شکل مسیر تقوایی طی می‌کند.


ملک‌حسینی با بیان اینکه توحید یعنی انتخاب مسیری که انسان در آن هرگز محکوم به شکست نیست، متذکر شد: معنای مرگ را باید بفهمیم معنای صبر، ایثار و معنویت را می‌شناسیم و انسان تا ابدیت را درک نکند، کاری انجام نمی‌دهد.


نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: انقلاب اسلامی را با شرک، گناه و تفسیر نمی‌توان حفظ کرد، انقلاب اسلامی را با اسلام، دین و ارزش‌های انقلابی می‌توان حفظ کرد.


ملک‌حسینی در‌خصوص معاد گفت: مرگ به کاروان سیدالشهدا(ع) حیات داد؛ جهاد سیدالشهدا(ع)، جهاد مرگ بود نه جهادی برای حکومت، مرگی که تمام هدف‌های کوچک و خرد را در خودش هضم کرد.


به گفته نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، در واقعه عاشورا هر وقت هیجان نبرد زیاد می‌شد، سیدالشهدا(ع) آرام‌تر و بانشاط‌تر می‌جنگید و بعضی افراد را ترس دربرمی‌گرفت.


وی خاطرنشان کرد: شما باید یک نگاه ابدی به خودتان داشته باشید تا موفق و عاقبت به‌خیر شوید، مرگ چیزی جر یک پل برای انتقال نیست، نگاهمان را عوض کنیم، نگاه درست به نتیجه و آینده می‌تواند امروزتان را عوض کند، چنانچه توجه به آغاز، نگاه انسان به معاد را اصلاح می‌کند.


انتهای پیام/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته