دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مهر 1397 - 12:08
پژوهشگر ارشد مسائل خاورمیانه:

انقلاب اسلامی عامل کاستن عمق راهبردی رژیم صهیونیستی

پژوهشگر ارشد مسائل خاورمیانه گفت: عمق استراتژیک اسرائیل بعد از انقلاب اسلامی بسیار کاسته شده است.
کد خبر : 318466
AG8I4965.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه امام و رهبری گروه سیاسی خبرگزاری آنا، میثم عرب‌سرخی در نشست علمی با عنوان «فروپاشی اسرائیل؛چرا و چگونه؟» که با حضور استادان دانشگاهی صبح امروز در مؤسسه پژوهشی انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی، یک اجتماع چندگانه سیاسی، اجتماعی است که همین نکته سبب فروپاشی آن می‌شود.


وی با بیان اینکه افراد حاضر در این مناطق اشغالی، آنجا را به‌عنوان تفرجگاه در نظر گرفته‌اند، افزود: شکاف قومیتی، سیاسی و طبقاتی در این رژیم بسیار حاد بوده و پارلمانش نیز بر اساس همین سیاست شکل گرفنه است.


پژوهشگر ارشد مسائل خاورمیانه با بیان اینکه اسرائیلی‌ها وطن ندارند بلکه بیشتر شهرک‌نشین محسوب می‌شوند، ادامه داد: عمق استراتژیک اسرائیل بعد از انقلاب اسلامی بسیار کاسته شده است.


عرب‌سرخی آرمان‌های اصلی و اولیه در جوانان امروز صهیونیست را بسیار ضعیف دانست و خاطرنشان کرد: فساد دولتی و سیاسی در اسرائیل بسیار زیاد شده و دولت‌ها در این رژیم نیز بیش از دو سال دوام نداشته‌اند.


وی با تأکید بر اینکه موجودیت اسرائیل تاکنون بر اساس شانتاژ رسانه‌ای و تبلیغاتی بوده است، بیان کرد: اسرائیل با مشکلات آبی زیادی روبروست و به واردات آب رو آورده که نشان از شکاف عمیق در این کشور نشان می‌دهد.


انتهای پیام/۴۰۸۲/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته