دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محک جدی برابر بولیوی؛

فضایی برای درخشش فرصت‌طلب‌ها

تیم ملی ایران در دیدار تدارکاتی مهمی به مصاف بولیوی می‌رود تا محک سختی بخورد.
کد خبر : 318411
BQ4K1191.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 19:30 امشب در دیداری دوستانه در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی بولیوی خواهد رفت. دیداری که شاگردان کی‌روش در راستای دومین اردوی آماده‌سازی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا برگزار خواهند کرد. 


دیدار با بولیوی دومین دیدار تدارکاتی ملی‌پوشان فوتبال ایران در راه جام ملت‌های آسیا در امارات است و آنها پیش از این موفق شدند ازبکستان را در خانه‌اش یک بر صفر شکست دهند. حریف دوم تیم کی‌روش از قاره آمریکای جنوبی است و در رده 59 رنکینگ فیفا قرار دارد. بولیوی در دیدارهای انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در میان 10 تیم در رده نهم قرار گرفت و کارنامه ضعیفی را ارائه کرد. 


سبزپوشان آمریکای جنوبی که پایین‌ترین رده تیم‌های این قاره را در رنکینگ فیفا دارند، پس از جام جهانی با انگیزه‌های متفاوتی رقابت‌های دوستانه را آغاز کردند و قصد دارند به جمع تیم‌های بزرگ جهان بازگردند. آنها در سال 1997 به رده یازدهم تیم‌های برتر جهان رسیدند و قصد دارند موفقیت‌های گذشته را دوباره خلق کنند. این تیم در دیدار دوستانه‌ای که پیش از دیدار امروز با ایران برگزار کرد، برابر میانمار به پیروزی سه بر صفر دست پیدا کرد و پس از پایان مسابقه حلقه اتحاد بازیکنان این تیم جالب و تماشایی بود. 


بولیوی از آن دست تیم‌هایی است که لژیونر کم دارد و تنها سه بازیکن این کشور هستند که در لیگ کشورهای دیگر بازی می‌کنند. کارلوس لامپه دروازه‌بان این تیم در بوکاجونیورز آرژانتین بازی می‌کند، مارچلو مورنو مهاجم سابق وردربرمن آلمان، ویگان انگلیس، گرمیو و کروزیرو برزیل در لیگ چین حضور دارد و گیلبرت آلوارز یکی از مهاجمان تیم الحزم عربستان است. میانگین سنی این تیم بالا نیست و سزار فاریاس سرمربی بولیوی بیشتر از بازیکنان جوان در ترکیب تیمش بهره می‌برد. این موضوع می‌تواند از جهاتی به سود این تیم باشد چرا که بالا بودن میزان دوندگی از معیارهای مثبت یک تیم خواهد بود. البته اگر بازیکنان بولیوی کم‌تجربه باشند این موضوع به ضرر آنها خواهد بود.


در تیم ملی ایران که با تغییرات اندکی در مقایسه با جام جهانی آماده بازی با بولیوی می‌شود، برخی بازیکنان این فرصت را دارند تا ارزش‌های فنی‌شان را به کی‌روش اثبات کنند. وریا غفوری، مهدی ترابی، علی قلی‌زاده و علی کریمی نفراتی هستند که باید از فرصتی که به آنها داده شده است، نهایت استفاده را ببرند. 


هر چند بازیکنان تیم ملی و شخص کارلوس کی‌روش به فرصت بازی دوستانه‌ای که روز جمعه هفته‌ای که پشت‌سر گذاشتیم بارها اشاره کرده‌اند اما دیدار با بولیوی که تیمی بهتر از ازبکستان است، می‌تواند محک مناسبی برای تیم ملی ایران باشد. البته بازی دوستانه تیم‌های آسیایی با تیم‌های صاحب‌نام جهان و اینکه چرا تیم ملی ایران فرصت چنین بازی‌هایی را پیدا نمی‌کند از دغدغه‌های همیشگی علاقه‌مندان به فوتبال ملی بوده است. تیم ملی برای آنکه طلسم عدم قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را پس از 40 سال بشکند، نیاز به آماده‌سازی مناسبی دارد تا برابر تیم‌های خوب قاره کهن مانند ژاپن، استرالیا، کره‌جنوبی، عربستان، قطر و امارات میزبان نتایج مناسبی بگیرد. شاگردان کارلوس کی‌روش در جام ملت‌های آسیا با تیم‌های عراق، یمن و ویتنام همگروه هستند. 


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته