دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 بهمن 1393 - 13:28
در آستانه آغاز توافق آتش‌بس صورت گرفت؛

بمباران شرق اوکراین به وسیله نیروهای اوکراینی

در حالی‌که اعلام شده است که از روز یکشنبه آتش‌بس میان طرف‌های درگیردر مناطق شرقی اوکراین آغاز می‌شود، منابع خبری اعلام کردند که از عصر روز گذشته نیروهای اوکراینی به سوی مناطق شرقی اوکراین آتش گشوده‌اند.
کد خبر : 3184

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «العهد»، تنها پس از گذشت چند ساعت از پایان نشست «نرماندی 4» و توافق بر سر حل بحران اوکراین و منعقد شدن توافق «مینسک»، نیروهای اوکراینی اقدام به بمباران مناطقی از شرق اوکراین کردند.


براساس این گزارش، در بمباران منطقه «لوهانسک» واقع در شرق اوکراین 3 نفر کشته شدند.


مرکز خبری لوگانسک به‌نقل از وزارت امور اضطراری جمهوری خودمختار «لوهانسک» گزارش کرد که به دنبال بمباران مناطقی در شرق اوکراین به وسیله نیروهای مسلح اوکراین، 3 نفر از جمله 2 زن و یک مرد کشته شدند.


این در حالی است که «ادوار باسورین» معاون فرمانده نیروهای مسلح دونتسک روز گذشته (پنج‌شنبه) اعلام کرده بود که در بمباران منطقه «گورلووکو» در استان «دونتسک»، 3 کودک کشته شدند.


منابعی در وزارت دفاع دونتسک نیز اظهار کردند که از عصر روز پنج‌شنبه بمباران شدید نیروهای اوکراینی علیه مناطق مختلف «لوهانسک» آغاز شده است که در آن برخی مناطق شرقی آسیب دیده‌اند.


این در حالی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه روز گذشته (پنج‌شنبه) اعلام کرد که به دنبال برگزاری نشست صلح اوکراین در مینسک و توافقات صورت گرفته، از 15 فوریه (26 بهمن) توافق آتش‌بس در شرق اوکراین اجرا می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب