دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو سابق شورای شهر تهران:

تحریم آبان‌ماه همچون نسیمی می‌وزد و عبور می‌کند

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: تحریم آبان‌ماه همچون نسیمی می‌وزد و عبور می‌کند
کد خبر : 318394

امیررضا واعظ آشتیانی امروز در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا اظهار کرد: شرایط آبان‌ماه و موضوع تحریم‌ها شاید تنها از حیث روانی تاثیرگذار باشد.


عضو سابق شورای شهر تهران گفت: برداشت من این است که ترامپ پس از آغاز تحریم‌ها با مردم سخن خواهد گفت چون آنها متوجه شده‌اند بخشی از اقتصاد ما بار روانی دارد و خود ترامپ هم می‌داند که با شروع تحریم‌ها اتفاق خاصی نمی‌افتد به این خاطر سعی می‌کند بار روانی آغاز تحریم‌ها را افزایش دهد به این خاطر حتما با مردم سخن خواهد گفت و بازی روانی را ادامه می‌دهد.


وی ادامه داد: دشمن بدون اینکه  هزینه‌ای بدهد بازی روانی را انجام می‌دهد چون پذیرفته‌اند و باور دارند بخشی از مردم ایران تحریک‌پذیر هستند و از طریق رسانه‌ها وارد این بازی روانی شده و آن را تشدید می‌کنند. معتقد هستم ترامپ همان روز ( آغاز تحریم‌های نفتی) با ایراد سخنرانی و یا انتشار بیانیه وارد جنگ روانی جدیدی خواهد شد.


آشتیانی تصریح کرد: معتقد هستم اگر خردمندانه برخورد شود می‌تواند این تحریم همانند نسیمی بوزد و بدون مشکل عبور کند و اعتقاد دارم که دلار دیگر وارد سیر صعودی نخواهد شد.


عضو سابق شورای شهر تهران گفت: اگر این موضوع خوب مدیریت شود و در عین حال کمتر دولتمردان پاسخ امسال ترامپ را بدهند مشکلی جدیدی پیش نخواهد آمد. عمدتا آمریکایی‌ها پر‌حرف هستند و ترامپ هم از این حیث مستثنی نیست و زیاد سخن می‌گوید. پس بهتر است که کار خودمان را انجام دهیم و دولتمردان در برابر پرحرفی‌های ترامپ  سکوت کنند.


وی ادامه داد: اعتقاد دارم مدیران اقتصادی دولت کمتر سخن بگویند و به عمل بپردازند چون متأسفانه  فرصت‌طلبان منتظر عیب و ایراد گرفتن از سخنان مسئولان اقتصادی هستند.


آشتیانی تصریح کرد: بعضاً صحبت‌هایی از اردوگاه اقتصادی دولت خارج می‌شود گویی که لحظه‌ای پیرامون آن فکر نشده است, حتی اعتقاد راسخ دارم دولت یک ماه روزه سکوت بگیرد و هیچ توجهی به سخنان آمریکایی‌ها نکندو تنها کار کند تا مردم در عمل تغییر در شرایط را درک کنند.


انتهای پیام/4083/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ایلیا طرفی
Iraq
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶
۰
و هراس من همه از تند باد شدن این نسیم است
هلدینگ شایسته