دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1397 - 21:29
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد:

تدفین 240 شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد که تاکنون 240 شهید گمنام در این دانشگاه تدفین شده‌اند.
کد خبر : 318357
photo_2018-10-15_20-23-44.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شاهرود، با پایان‌یافتن عملیات عمرانی ساخت مقبره دو شهید گمنام در جوار مسجدالنبی(ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود، مراسم رونمایی از یادمان دو شهید گمنام دفاع مقدس ظهر امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س) و با حضور مقام‌های عالی‌رتبه شهرستان، رؤسای دانشگاه‌های استان سمنان و تعدای از سازمان‌ها و ادارات، مسئولان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد، استادان، کارکنان و دانشجویان و عموم مردم، امروز دوشنبه ۲۳ مهر در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی شجره طیبه است. دانشگاهی که 250 شهید را تقدیم انقلاب کرده و بعد از گذشت سال‌ها این دانشگاه 60 شهید مدافع حرم را نیز تقدیم این نظام کرده است.

حسین نصیرزاده افزود: سه تن از جانبازان مدافع حرم از استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بوده‌اند و تاکنون 240 شهید گمنام و خوشنام در این دانشگاه مدفون هستند و 60 یادمان در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور احداث شده است.

عبدالمجید طالب‌تاش رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی هم پیام دکتر طهرانچی سرپرست این دانشگاه به مراسم رونمایی از یادمان شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود را قرائت کرد.

سید احمد ابوالقاسمی‌فر سرپرست واحد شاهرود  نیز گفت: سال 83 شورای فرهنگی واحد شاهرود میزبانی شهدای گمنام را تصویب کرد و بعد از پیگیری‌های مکرر در سال 93 توفیق میزبانی شهیدان فراهم شد.

وی ادامه داد: بعد از خاکسپاری این عزیزان با پیگیری‌های مسئولان قبلی واحد شاهرود و این‌جانب عملیات ساخت مقبره در سال جاری تکمیل شد و امروز شاهد افتتاح آن بودیم.

در این مراسم حکم مسئولیت اعضای هیأت امنای یادمان شهدای گمنام تقدیم ایشان شد.

در خاتمه مراسم، شرکت‌کنندگان در کنار مرقد شهیدان حضور یافتند و همراه با نواختن مارش نظامی و با حضور مسئولان از یادمان شهیدان گمنام رونمایی شد و پرچم جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه آزاد اسلامی که به احترام شهدا پایین آمده بود با نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران توسط گروه موزیک ارتش به اهتزاز درآمد.

انتهای پیام/4062/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته