دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1397 - 15:30

آمریکا به دنبال محدود کردن اعتراض‌های مردمی

دولت آمریکا قصد دارد تا قوانین سخت‌گیرانه‌تری را درباره عدم اجازه به اعتراض پیرامون کاخ سفید و اطراف اماکن دولتی به اجرا دربیاورد.
کد خبر : 317989
673550_813.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از هیل، تیم سیاسی دونالد ترامپ تصمیم دارد تا محدودیت‌های جدیدی علیه اعتراض‌های مردمی وضع کند. بر اساس قانون جدید، پارک ملی شهر واشنگتن به‌عنوان تنها مکانی که معترضان اجازه خواهند داشت در آن تجمع سیاسی کنند مشخص شده است.


طرفداران این طرح می‌گویند که اعتراضات خیابانی و راهپیمایی‌های سیاسی بی‌قاعده در شهر واشنگتن باعث بسته شدن خیابان‌ها و افزایش هزینه‌های دولت می‌شود. جمهوری‌خواهان که طرفداران این قانون هستند تصریح می‌کنند: «پارک ملی برای مردم در دسترس است تا هرچقدر می‌توانند در آن تجمع تشکیل دهند.»


بر اساس قوانین جدید، معترضان حق ندارند در اطراف کاخ سفید و اماکن سیاسی در شهر واشنگتن راهپیمایی کنند. مخالفان این طرح، اجرای آن را نقض آزادی بیان و از بین رفتن ارزش‌های آمریکایی می‌دانند. آن‌ها تصریح می‌کنند که دولت دونالد ترامپ در حال محدود کردن مخالفانش است.


فعالان حقوق سیاه‌پوستان نیز با مخالفت با قانون جدید ادعا می‌کنند: این طرح می‌تواند پیاده‌روی «رؤیایی دارم» که هرساله در یادبود سخنرانی مارتین لوتر کینگ برگزار می‌شود را تحت تأثیر قرار دهد و خواستار جلوگیری از اجرای این قانون شده‌اند.


بعد از ماجرای رسوایی سوءاستفاده جنسی نامزد دیوان عالی آمریکا که توسط دونالد ترامپ به سنا معرفی شد، بسیاری از مخالفان این تصمیم در خیابان‌های واشنگتن راهپیمایی کردند. هزاران نفر در مخالفت با برت کاوانا در مقابل ساختمان کنگره آمریکا و دیوان عالی آمریکا تجمع کردند. برت کاوانا نیز در واکنش به این اعتراض‌ها، آن را غیرقانونی اعلام کرده بود و خواستار پایان تجمعات غیرقانونی شده بود.


بسیاری معتقدند که این تصمیم واکنشی به اعتراضات علیه «برت کاونا» بوده است و دولت تصمیم دارد تا با اعمال محدودیت بیشتر جلوی اعتراض مردم علیه دونالد ترامپ را بگیرد.


سال گذشته نیز یک راهپیمایی گسترده در مخالفت با دونالد ترامپ در واشنگتن برپا شد که اعتراض چهره‌های جمهوری‌خواه و طرفدار دونالد ترامپ را در پی داشت.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: بین الملل ana Ananews آنا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته