دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار:

فیلم‌های جشنواره عمار در آفریقا و سوریه نمایش داده می‌شود/ ساخت فیلم‌های سفارشی به سفارش مردم

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار علاوه بر ایران در آفریقا و سوریه هم برگزار می‌شود.
کد خبر : 317958
_L3H9510.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، وحید جلیلی در اولین نشست نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار که عصر امروز در منزل شهید فاطمیه‌مفرد واقع در تورقوزآباد برگزار شد، گفت: استقبال از این جشنواره در 9 سال گذشته بسیار خوب بود،به‌گونه‌ای که برای خود ما هم باورکردنی نبود.


وی افزود: این جشنواره در تلاش است تا بتواند در حوزه توسعه تماشاگران تأثیر داشته باشد که به برکت نفس خانواده شهدا شاهد توسعه بسیار خوبی در این زمینه هستیم.


رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار تصریح کرد: این جشنواره در سال جاری، دو بخش با عنوان فیلم‌های سفارشی و حوزه بین‌المللی را مورد توجه قرار می‌دهد. متأسفانه کلیدواژه‌های سینمایی کشور نسبت درستی با واقعیت و نیازهای مردم و جمهوری اسلامی ایران ندارد و یکی از این کلیدواژه‌ها، سینمای سفارشی است.


وی ادامه داد: فیلم‌های بسیاری سفارشی ساخته می‌شود و این فیلم‌ها از سوی جشنواره‌های غربی هدایت می‌شوند. در این میان بعضی‌ها نعل‌وارونه می‌زنند و اگر کسی بخواهد از فرهنگ و قهرمانان خود تقدیر و سفارش بپذیرد، او را با انگ‌های مختلف متهم می‌کنند.


جلیلی خاطرنشان کرد: برای مقابله با این انگ‌ها، ما موضوع فیلم‌های سفارشی را در جشنواره عمار گنجاندیم که این فیلم‌ها به سفارش مردم ساخته می‌شوند و این امر از توصیه‌های قرآنی است.


مسئول شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار افزود: جایزه بشاگرد، جایزه شهید رجایی، جایزه شهید خدری، جایزه شهید قناعت، جایزه احمدجو و جایزه شهید جوانی از جمله سفارشات مردمی برای نهمین جشنواره عمار است.


وی در بخشی دیگر از سخنان خود به بین‌المللی شدن جشنواره عمار اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های جشنواره عمار، تلاش برای دسترسی به مخاطب بین‌المللی است و افتخار داریم که به نام یکی از رهبران بزرگ مسلمان آفریقایی یعنی شیخ ابراهیم زکزاکی جایزه‌ای را خواهیم داشت.


مسئول شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار تصریح کرد: این جشنواره در آفریقا با مرکزیت کشور غنا برگزار می‌شود. همچنین در سوریه هم به شکل گسترده‌ای برگزار می‌شود.


در ادامه این نشست خبری به‌صورت مستقیم با نمایندگان جشنواره عمار در غزّه، نیجریه و افغانستان ارتباط برقرار شد.


انتهای پیام/4072/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته