دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت:

بیش از نیمی از محصولات پزشکی دنیا در ایران به ثبت رسیده است

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: از 500 هزار نوع محصول تجهیزات پزشکی که در دنیا وجود دارد، 280 هزار قلم کالای آن در ایران به ثبت رسیده است.
کد خبر : 317877

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وبدا، رضا مسائلی، مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در نشست مشترک با مدیر منطقه‌ای بهداشت کشور فرانسه در امور خاورمیانه با بیان اینکه تمامی تجهیزات پزشکی که در کشور تولید و یا وارد می‌شوند توسط این اداره کل مدیریت و نظارت می‌شود، افزود: فعالیت این حوزه در مقایسه با حوزه دارو که از 20 هزار قلم دارو در دنیا فقط 6 هزار نوع محصول را ثبت کرده، بسیار گسترده و وسیع است به طوری که از 500 هزار نوع محصول تجهیزات پزشکی که در دنیا وجود دارد، 280 هزار قلم کالای آن در ایران به ثبت رسیده است و این امر، تنوع و گستردگی در حوزه تجهیزات پزشکی را نشان می‌دهد.


وی تصریح کرد: در حوزه تولید دارو حدود 96 شرکت وجود دارد که تولید دارو را برعهده دارند، اما در حوزه تجهیزات پزشکی حدود یک‌هزار شرکت تجهیزات پزشکی برای تولید در ایران فعالیت می‌کنند که از این تعداد 560 شرکت توسط ما اعتباربخشی شده، پروانه ساخت دریافت کرده‌ و وارد بازار شده‌اند و مابقی نیز در سیر مراحل تجاری‌سازی محصولات خود هستند.


مسائلی درخصوص تولیدات و واردات تجهیزات پزشکی افزود: واردات تجهیزات پزشکی توسط 6 هزار و 100 کمپانی در ایران که اجازه واردات به بازار ایران را دارند انجام می‌شود و این کمپانی‌ها 2 هزار و 200 نمایندگی فعال در ایران دارند که خدمات پس از فروش را برعهده دارند و بسیاری از شرکت‌ها در این زمینه با سفارت فرانسه همکاری می کنند.


مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل تجهیزات پزشکی در ادامه با اشاره به میزان واردات تولیدکنندگان از کشور فرانسه در سنوات گذشته و سال جاری اظهار داشت: در سال 95، حدود 45 میلیون دلار، سال 96، حدود 75 میلیون دلار و در 6 ماهه نخست امسال، حدود 43 میلیون دلار واردات از سوی تولیدکنندگان از فرانسه انجام شده که این رقم در حال افزایش است.


وی افزود: فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری با شرکت هایی که قصد دارند در ایران فعالیت کنند پیش آمده است و باید از آن بهره کافی را ببریم.


انتهای پیام/4076


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته