دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک کارشناس بورس خبر داد:

هجوم سرمایه‌گذاران برای دریافت کد بورسی

یک کارشناس بازار سهام از افزایش تقاضا برای گرفتن کد بورسی و ورود افراد جدید به بازار سهام خبر داد.
کد خبر : 317814

مهدی باقری مدیر شعب کارگزاری و اداری یک کارگزاری خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا درباره بالا و پایین شدن شاخص بورس در چند روز اخیر توضیح داد: زمانی که قیمت دلار به آن صورت بالا رفت و در ادامه قیمت‌های مسکن، طلا، سکه و غیره نیز بالا رفت؛ این انتظار می‌رفت که هجوم بقیه سرمایه‌هایی که جامانده‌اند از آن بازارها به سمت بورس برود و همین‌طور نیز شد.


این کارشناس کارگزاری بورسی یادآور شد: دریکی دو ماه اخیر مشاهده کردید که شاخص همین‌طور صعودی بالا می‌رود و افراد زیادی برای حضور در بازار بورس مراجعه می‌کنند این در حالی است که به‌عنوان نمونه شرکت کارگزاری مبین سرمایه ماهانه حدود 2-3 هزار کُد جدید بورسی برای سرمایه‌گذاران جدید صادر کرد؛ این یعنی ورود افراد تازه‌وارد در بورس که خیلی‌های آن‌ها سررشته‌ای از بورس ندارند و به دلیل اینکه شنیده‌اند بازار و شاخص بورس در حال رشد است اقدام به گرفتن کد بورسی و سرمایه‌گذاری در بورس می‌کنند.


باقری با تأکید بر ورود سرمایه‌گذاران جدید و افزایش صدور کد بورسی در تمام کارگزاری‌های فعال در یکی دو ماه گذشته تشریح کرد: این آمار خیلی خوبی است که 2-3 هزار کُد جدید فقط ما گرفتیم، حالا بماند بقیه کارگزاری‌ها هم به همین تعداد مشتری جدید گرفته‌اند.


این کارشناس بازار سهام درباره علت هجوم مردم به بورس توضیح داد: اینکه بخواهیم یک دلیل کارشناسی بگوییم امکان ندارد، خب خیلی چیزها روی  افزایش شاخص بورس تأثیر می‌گذارد. این حجم از سرمایه که در حال ورود به بورس است، دلیل اصلی‌اش این است که بورس روی رشد است، مردم متوجه شده‌اند که در بورس می‌توانند سود خوبی کسب کنند که حالا به سمتش آمده‌اند.


وی درباره احتمال سقوط شاخص بورس گفت: طبیعتاً این صعود شاخص بورس یک نزولی هم خواهد داشت. بالأخره شاخص به یک جایی می‌رسد که باید اصلاح شود که همین هفته قبل در طول دو روز، شاخص هر روز نزدیک 6-7 هزار واحد پایین آمد و دلیل این افت شاخص بورس را می‌توان همان اصلاحات در بورس دانست.


وی با اشاره با اینکه در بازار بورس ما خبر و اخبار خیلی تأثیرگذار است، توضیح داد: در بازار سهام ایران خبر خیلی تأثیرگذار است و این در حالی است که شاید در کل دنیا به این شکل خبرها در بازارهای سرمایه‌ای و بورسی‌شان تأثیرگذار نباشد.


این کارشناس کارگزاری با بیان اینکه از اول سال تاکنون بالای 5-6 هزار مشتری جدید گرفته‌ایم؛ تصریح کرد: با حضور سرمایه‌گذاران جدید در بازار، برخی شرکت‌ها از جمله شرکت ما 2-3 هزار کد جدید بورسی صادر کرده است که متعلق به همین دو- سه ماه اخیر است؛ ولی از اول سال تاکنون بین 5-7 هزار کُد جدید برای سرمایه‌گذاران جدید صادر شده است.


انتهای پیام/4083/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته