دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا خبر می‌دهد؛

عقب‌گرد 5 هزار واحدی شاخص بورس در 60 دقیقه

بورس تهران در ساعت اول معاملات امروز با ریزش بیش از 5 هزار واحدی به استقبال هفته پیش‌رو رفت.
کد خبر : 317596

به گزارش خبرنگار حوزه بورس گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در ساعت اولیه معاملات امروز با کاهش 5 هزار واحدی به کانال 175 هزار واحدی بازگشت. براساس این گزارش شاخص کل هم‌وزن نیز با روند کاهشی 577 واحد ریزش کرد.


براساس این گزارش تمام شاخص‌های منتخب بازار تا لحظه تنظیم این گزارش قرمزپوش شده‌اند به‌طوری‌که شاخص بازار اول بیش از 4 هزار واحد و شاخص بازار دوم بیش از 7 هزار واحد کاهش داشته است.


به گزارش آنا تا این لحظه نماد شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گل‌گهر، پتروشیمی پارس، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان و بندرعباس در کنار نفت و گاز پارسیان بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشته است.


در فرابورس هم شاخص آیفکس با ریزش 67 واحدی به هزار و 945 واحد رسیده است و بیشترین تأثیر منفی را پتروشیمی مارون، ذوب‌آهن اصفهان، میدکو، پتروشیمی زاگرس و پالایش نفت لاوان داشته است.


به گزارش آنا، افزایش نرخ  دلار  از ابتدای بهار سال جاری به‌عنوان یکی از پارامترهای اصلی رشد بازار مطرح بود، اما در طی هفته گذشته با نوسانات شدیدی همراه بود و افق قیمت دلار به‌‌عنوان یکی دیگر از عوامل ریزش بازار بیان می‌شد اما این در حالی است که همچنان قیمت دلار در سطوح بالاتری نسبت به قیمت دلار مورد گزارش توسط شرکت‌های بورسی،  مورد معامله قرار می‌گیرد. از این لحاظ نمی‌توان افت اخیر بازار را چندان با این موضوع مرتبط دانست.


نکته‌ دیگر اینکه دوری از بحث تحلیل توسط فعالان بازار و انجام معاملات هیجانی به دلیل وجود نقدینگی زیاد در بازار بوده است. در  طی هفته گذشته که بازار روند نزولی خود را در پیش‌گرفته بود، گروه‌هایی که از لحاظ بنیادی از وضعیت مناسبی برخوردار بودند روند بهتری نسبت به دیگرگروه‌های حاضر در بازار داشتند.


انتهای پیام/4083/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب