دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1397 - 12:03
ینی‌شفق:

فایل صوتی فریادهای خاشقجی سناریوی قتل وی را ثابت می‌کند

یک روزنامه چاپ ترکیه فایلی صوتی را منتشر کرد که ثابت می‌کند فعال مخالف سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده است.
کد خبر : 317629
thumbs_b_c_8bc6b2f076374df3ff2cfcca0d1ae354.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از الجزیره، فایل صوتی منتشرشده از سوی روزنامه «ینی‌شفق» چاپ ترکیه بیانگر صداهایی است که کشته شدن «جمال خاشقجی» را در کنسولگری عربستان در استانبول اثبات می‌کند.


«ینی‌شفق» می نویسد: «خاشقجی دوم اکتبر (10 مهرماه جاری) ساعت 13:15 (به‌وقت محلی) وارد کنسولگری عربستان شد و تلفنی با نامزدش خداحافظی کرد. پس‌از ورود خاشقجی، چند نفر از گروه ترور وارد کنسولگری شدند، وی را مضروب و به اتاق دوم منتقل کردند.


از این فایل صوتی شنیده می‌شود که «خاشقجی» بسیار ترسیده و در حال فریاد زدن است. وی از خود دفاع می‌کند ولی گروه ترور به ضرب‌وجرح خود ادامه می‌دهند، وی را بیهوش می‌کنند و بر زمین می‌افتد. سپس این فعال مخالف سعودی را به اتاق سوم می‌برند، می‌کشند و با یک اره بزرگ استخوان‌هایش را تکه‌تکه می‌کنند.


طبق این گزارش، بخشی‌از گروه ترور، کنسولگری را ترک و بخش دیگری محل قتل و مثله کردن را تمیز می‌کنند. یکی‌از افرادی‌که وظیفه تمیز کردن را برعهده دارد «محمد الطبیقی» رئیس پزشکی قانونی اداره کل اسناد جنایی امنیت عربستان است.


جسد «خاشقجی» کجا منتقل شده است؟


«ینی‌شفق» می‌نویسد: «گروه ترور کیسه‌های بزرگی را از بازار سیرکجی استانبول خریداری کردند. این کیسه‌ها در ویدئوهایی که چند روز پیش از سوی دستگاه اطلاعات ترکیه در رسانه‌ها منتشر شده بود، مشخص است. باقی جسد خاشقجی را با این کیسه‌ها به خودروی مرسدس بنز منتقل کردند و این خودرو از کنسولگری به سمت منزل سرکنسول عربستان رفت.»


طبق این گزارش، کنسولگری عربستان 26 خودرو دراختیار دارد که همه آنها زیرنظر دولت ترکیه هستند به‌جز یک خودرو که از دایره نظارت خارج شد و حدود 6 ساعت در اطراف مناطق «کارتل»، «مالت بیه» و «بندک» تردد داشت.


«ینی‌شفق» نوشت: «احتمالاً بخش‌هایی از جسد خاشقجی در باغچه منزل سرکنسول عربستان دفن شده باشد. سرکنسول حدود چهار روز منزلش را ترک نکرده و در این مدت حتی یک‌بار نیز به کنسولگری عربستان نرفته است.»


انتهای پیام/4033


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته