دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1397 - 10:33

توفان مایکل همچنان قربانی می‌گیرد

توفان مایکل تاکنون 13 کشته، حدود 20 هزار زخمی و میلیاردها دلار خسارت برجای گذاشته است.
کد خبر : 317585
طوفان مایکل.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، با فروکش کردن شدت توفان مایکل در ایالت‌های جنوبی آمریکا، میزان خسارت‌های واردشده به‌آرامی خود را نشان می‌دهد.


توفان مایکل که از آن به‌عنوان سومین توفان قدرتمند تاریخ معاصر آمریکا نام می‌برند، باعث جاری شدن سیل و وزش تندبادهایی با سرعت 250 کیلومتر بر ساعت شد.


این توفان از هفته گذشته در ایالت‌های فلوریدا، تگزاس و لوئیزیانا باعث تخریب بسیاری از منازل شد. هنوز برق حدود 900 هزار واحد مسکونی و تجاری در فلوریدا قطع است و مسئولان از داوطلبان خواسته‌اند برای امدادرسانی به نیروهای امدادی کمک کنند.


تاکنون مقامات اعلام کرده‌اند که 13 نفر براثر این توفان جان خود را از دست‌داده‌اند و در حدود 20 هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.


فرماندار فلوریدا روز گذشته از رئیس‌جمهور آمریکا خواسته بود تا با اعلام وضعیت فوق‌العاده، راه را برای اعطای کمک‌های دولت فدرال هموار کند.


«ریک اسکات» اعلام کرد که هرچند برای تخمین میزان خسارت وارده کمی زود است، اما توفان مایکل میلیاردها دلار تنها به فلوریدا خسارت وارد کرده است.


روزنامه واشنگتن پست نیز با انتشار عکسی از یکی از سواحل فلوریدا، میزان خسارت‌های وارده براثر توفان را نشان داد. مقایسه دو عکس با هم نشان‌دهنده شدت خسارت‌های وارده است.



انتهای پیام/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته