دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1397 - 03:00
نائب رئیس کمیسیون قضائی مجلس خبر داد:

قانون صدور چک و مجازات اطفال در انتظار تأیید نهایی شورای نگهبان

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت: قانون صدور چک و مجازات اطفال توسط مجلس تصویب شده و برای اجرایی شدن در انتظار تأیید نهایی شورای نگهبان است.
کد خبر : 317506

یحیی کمالی‌پور در گفتگو با خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به تصویب قانون جدید صدور چک در مجلس گفت: پس از تصویب قانون چک در مجلس و ارسال آن به شورای نگهبان، این نهاد نظارتی چه از نظر شکلی و چه از نظر ماهیتی ایراداتی را به این قانون مترتب کرد که پس از ارجاع به کمیسیون قضائی مجلس و رفع آن ایرادات مجدداً به شورای نگهبان ارسال شد.


وی افزود: نحوه مجازات‌هایی که برای چک‌های برگشتی لحاظ شده بود و نظارت‌هایی که باید بر این قانون صورت بگیرد، اشکالاتی بود که نظر شورای نگهبان را تأمین نکرده بود.


نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با بیان اینکه قانون مجازات اطفال هم همین مسیر را طی کرد، گفت:  اجرائی شدن قانون چک و مجازات اطفال برای اجرایی شدن در انتظار تأیید نهایی شورای نگهبان است.


کمالی‌پور در خصوص مهمترین لوایحی که در کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس در دست بررسی است، اظهار کرد: طرح مربوط به نمایندگان مجلس، اصلاح ماده‌ای از قانون مدنی و بررسی موادی از قوانین شورای حل اختلاف از جمله لوایحی است که در ایام تعطیل مجلس به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع شده بود که قرار شد به زودی در کمیسیون قضائی مطرح شود.


انتهای پیام/4076/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته