دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نگاه ویژه چشم‌بادامی‌ها به طلای سیاه ایران

افزایش 65 درصدی میزان واردات نفت ایران از سوی ژاپن در ماه اوت سال جاری میلادی (شهریور) نشان می‌دهد که این کشور نگاه ویژه‌ای به نفت ایران دارد.
کد خبر : 317437
408747_865.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه نفت و انرژی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با توجه به اینکه ژاپن همواره از مشتریان ثابت نفت ایران بوده است، افزایش 65 درصدی میزان واردات نفت ایران از سوی این کشور در ماه اوت سال جاری میلادی (شهریور) بیانگر این موضوع است که چشم‌بادامی‌ها برای واردات نفت ایران در دوره تحریم برنامه ویژه‌ای دارند.


از طرف دیگر در ماه اوت سال 2018 میلادی ژاپن حدود 200 هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده که در قیاس با ماه اوت سال 2017 میلادی (شهریور 1396) میزان واردات نفت ایران از سوی ژاپن 65 درصد رشد داشته است. البته از ذکر این نکته مهم نیز غافل نشویم که میزان واردات نفت ایران از سوی ژاپن در ماه اوت سال 2018 میلادی نسبت به ماه قبل از آن سه درصد افت داشته است.


در واقع ایران بعد از عربستان، امارات، قطر و کویت، پنجمین صادرکننده نفت به کشور ژاپن است که با نزدیک شدن به آغاز اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران، چشم‌بادامی‌ها برای اخذ معافیت از وزارت خزانه‌داری آمریکا از هیچ کوششی دریغ نخواهندکرد و امیدوارند که با مجوز دولت آمریکا بتوانند همچنان به واردات نفت از ایران ادامه دهند که وقوع این اتفاق موجب می‌شود تا میزان صادرات نفت ایران به ژاپن صفر نشود.


انتهای پیام/4083/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
۰
ایران و ژاپن همواره دوست هستند و خواهند بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
۰
طلای سیاه برای ایران و ژاپن خیلی مهمه
هلدینگ شایسته