دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مهر 1397 - 08:00
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

مجلس مراقب کارنامه‌سازی‌ها در اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان باشد

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ تضمینی نیست جوانان شایسته در ادارات جایگزین شوند و نباید در استخدام‌ها کارنامه‌سازی صورت گیرد.
کد خبر : 317371
201612100543763289.jpg

علیرضا رحیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره اهمیت نظارت مجلس بر اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان اظهار کرد: جوانان ایران ظرفیت بالقوه‌ای هستند که متأسفانه در کمتر برهه‌ای مورد توجه جدی قرار گرفته‌اند.


عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از دولت‌ها شعار جوان‌گرایی و فضا دادن به جوان را داده‌اند اما در عمل کاری صورت نگرفته است، تصریح کرد: متأسفانه در کشور ما سیستم تربیت مدیران شکل نگرفته و جوانانی که صاحب فضیلت و استعدادهای زیادی بودند، به روزمرگی افتادند و دلیلش هم فقط این بوده که در عزل و نصب‌ها مورد توجه تصمیم‌گیران قرار نگرفته‌اند.


عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس با تأکید براینکه فضای مدیریتی در اختیار اقشار جوان اعم از دختر و پسر قرار نگرفت، اظهار کرد: در موارد محدودی هم که مدیریت در اختیار جوانان بوده، غالباً تلاش کردند نقاط ضعف را برجسته کنند و کمتر نگاه به ارتقای جوان و گسترش مدیران جوان بوده است.


رحیمی با بیان اینکه بخش خصوصی در این مورد موفق‌تر از دولت عمل کرده، تصریح کرد: جوانان نه تنها در دولت دوازدهم بلکه در تمام دولت‌ها مورد بی‌توجهی و غفلت بوده‌اند، لذا قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، قانون کاملی نیست و فقط مقداری فضا را فراهم می‌کند و نکته حائز‌اهمیت‌تر و مکمل این است که جوانان جایگزین شوند.


عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه هیچ تضمینی نیست که جوانان شایسته در ادارات جایگزین شوند، گفت: نباید به صرف جوان بودن یا خانم بودن، کارنامه‌سازی صورت گیرد و بگویند جوانان را در مشاغل مدیریتی استفاده کردیم.


وی خاطرنشان کرد: کارنامه درخشان جوانان می‌تواند نقطه‌عطفی برای باز شدن فضا و سپردن مدیریت‌ها به نسل جوان باشد و مطمئنم اگر انتخاب‌ها شایسته باشد، حتماً منجر به بهره‌وری بالاتر و ارزش افزوده بهینه و رضایتمندی بیشتر مردم از عملکردها خواهد بود.


انتهای پیام/4071/4034/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته