دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

مسجد خانه خدا وخانه مردم است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه طرح ملی اوقات فراغت کانون‌های مساجد کشور گفت: مسجد خانه خدا و خانه مردم است و کسی در آن غریبی نمی‌کند.
کد خبر : 317196
AG8I2063.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه اوقاف و امور خیریه گروه فرهنگ و  هنر خبرگزاری آنا، سید عباس صالحی در آیین اختتامیه طرح  ملی اوقات فراغت تابستانی کانون‌های مساجد کشور که عصر امروز در تالار سوره حوزه هنری در برگزار شد، گفت: مسجد بیت‌الله و بیت‌الناس است و کسی در آن احساس غریبی نمی‌کند.گنج متراکمی در مساجد هست که باید استخراج شود.


وی اظهار کرد: از تمام کسانی که در ستاد کانون‌های مساجد فعالیت می‌کنند، قدردانی می‌کنم. تفسیرهای گوناگونی از اوقات فراغت ارائه شده است. اوقات فراغت حفره‌های زمانی هستند که معمولاً هدر می‌روند. همه ما وقت‌هایی داریم که قابل استفاده است.


وی گفت: کانون مساجد حفره‌های زمانی را به درستی و با برنامه ریزی صحیح پر میکنند که باعث هدایت جوانان می شود.


دبیر ستاد کانونهای مساجد گفت: ما کانونهای فرهنگی هنری رویکرد خود را کودک محور ،نوجوان محور و جوان محور قررار داده ایم و از آنجاییکه فضای هنر، فضایی ارزشمند است و مساجد نیز بهترین فضا برای رشدهنرمند است و هنرمندان انقلابی پرورش می یابند.


حبیب ارزانی اظهار کرد: از 26 سال قبل در هجده اسفند  71  این کار را شروع کردیم . در ابتدا 2900 کانون ثبت نام کردند و که امروز به  22000 کانون رسیده اند.


وی گفت: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را درحالی جشن خواهیم گرفت که بعد از 25 سال شورای سیاست گذاری مساجد راه‌اندازی شد.


در ادامه از نماینده‌گان مقام معظم رهبری در استانهای هرمزگان، سیتان‌ و بلوچستان، آذربایجان غربی ، خراسان شمالی واصفهان  به جهت هدایت و رهبری کانونهای مساجد برتر کشور تقدیر شد.


همچنین از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم، شهیدان علی توان زاده ، شهید حمید انصاری، شهید محمدرضا عسکری فرد، شهید محمد رضا جبلی و شهید محمد تاجبش و مسئولین کانونهای  فرهنگی و هنری برتر استانها تقدیر  بعمل آمد.


 


انتهای پیام/

برچسب ها: فرهنگ مسجد آنا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته