دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1397 - 16:21
معاون دانشجویی دانشگاه‌ آزاد اسلامی واحد کرج مطرح کرد:

آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برای بهره‌گیری از حضور روحانیان

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌ آزاد اسلامی واحد کرج، اقدامات فرهنگی را از اولویت‌های مهم کاری خود دانست و گفت: آماده بهره‌گیری از حضور روحانیان در امور مذهبی، فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه هستیم.
کد خبر : 317125
IMG_3104 (1).JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرج،  حجت‌الاسلام محمدرضا عباسی رئیس حوزه علمیه خواهران استان البرز بعد از ظهر امروز با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با محمدحسن برهانی‌فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و کارکنان این واحد دانشگاهی دیدار کرد.


معاون دانشجویی و فرهنگی واحد کرج در این مراسم با ارائه گزارش کلی از فعالیت‌ها و دستاوردهای واحد کرج، به گوشه‌ای از برنامه‌های آتی این دانشگاه در خصوص فعالیت‌های فرهنگی، به‌ویژه در بخش خواهران اشاره کرده و از خواهران حوزه علمیه دعوت کرد در تعاملی نزدیک‌تر با دانشگاه حضوری موثر در اندیشکده زنان فرهیخته واحد کرج داشته باشند.


حسن شوندی خاطرنشان کرد: امروزه در بخش علوم انسانی، نیاز برای ورود به عرصه‌های عملی و خروج از زمینه نظری صرف احساس می‌شود که با  همکاری حوزه و دانشگاه این امر امکان‌پذیر خواهد بود.


برهانی‌فر با معرفی اجمالی واحد کرج بر ارتباط میان حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: وحدت بین حوزه و دانشگاه نباید یک‌طرفه باشد؛ بلکه با بهره‌گیری از فضایل معنوی روحانیان در دانشگاه از استادان دانشگاهی نیز به‌منظور ارتقای سطح علمی و به‌کارگیری علوم روز جهان در حوزه‌ها بهره برد.


وی با اشاره به حضور دلگرم‌کننده روحانیان در فضای فرهنگی کرج و دانشگاه، تصریح کرد: این واحد دانشگاهی همواره اقدامات فرهنگی را از اولویت‌های مهم کاری خود دانسته و آماده بهره‌گیری از حضور روحانیان و علمای متخصص در امور مذهبی، فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه است.


رئیس واحد کرج هم گفت: از مباحث مهمی که استادان دانشگاه می‌توانند در حوزه به آن بپردازند، می‌توان به بهداشت و سلامت، سلامت روان، کامپیوتر و فناوری اطلاعات اشاره کرد.


عباسی نیز با ارائه گزارشی از وضعیت حوزه‌های علمیه در استان البرز با توجه به حضور بیش از 15 مدرسه حوزه علمیه، 2 هزار و 800 طلبه در سطوح دو و سه و یک مدرسه ویژه حوزه علمیه در این استان به بیان توضیحاتی در خصوص نحوه ورود و گرایش‌های علمی و تخصصی این مدارس و حوزه‌های علمیه پرداخت.


وی با اشاره به نقش حوزه علمیه در تربیت و آموزش زنان جامعه گفت: شرکت در مباحث مختلف حوزوی و دانشگاهی برکات بسیار زیادی را به همراه دارد و در این میان زنان نیز با آشنایی با آموزه‌های دینی و حوزوی از این برکات بهره‌مند می‌شوند که کمترین آنها ایفای نقش یک مادر خوب، همسر خوب، معلم و استاد خوب و در کل یک زن مؤمنه خوب‌بودن است.


جمعی از بانوان حوزه و دانشگاه نیز که مسئولیت‌های فرهنگی و اجرایی را در حوزه علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج بر عهده دارند در این دیدار حضور داشتند.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته