دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر ارشاد:

مسجد خانه خدا و خانه مردم است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه طرح ملی اوقات فراغت کانون‌های مساجد کشور گفت: مسجد خانه خدا و خانه مردم است و کسی در آن غریبی نمی‌کند.
کد خبر : 317063
AG8I2063.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه اوقاف و امور خیریه گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، سید عباس صالحی در آیین اختتامیه طرح ملی اوقات فراغت تابستانی کانون‌های مساجد کشور که عصر امروز در تالار سوره حوزه هنری در برگزار شد، گفت: مسجد بیت‌الله و بیت‌الناس است و کسی در آن احساس غریبی نمی‌کند.گنج متراکمی در مساجد هست که باید استخراج شود.


وی اظهار کرد: از تمام کسانی که در ستاد کانون‌های مساجد فعالیت می‌کنند، قدردانی می‌کنم. تفسیرهای گوناگونی از اوقات فراغت ارائه شده است. اوقات فراغت حفره‌های زمانی هستند که معمولاً هدر می‌روند؛ همه ما وقت‌هایی داریم که قابل استفاده است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کانون مساجد حفره‌های زمانی را به درستی و با برنامه‌ریزی صحیح پر می‌کنند که باعث هدایت جوانان می‌شود.


دبیر ستاد کانون‌های مساجد در ادامه گفت: ما رویکرد کانون‌های فرهنگی هنری خود را کودک‌محور، نوجوان‌محور و جوان‌محور قرار داده‌ایم و از آنجایی که فضای هنر، فضایی ارزشمند است و مساجد نیز بهترین فضا برای رشد هنرمند است، هنرمندان انقلابی پرورش می‌یابند.


حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی اظهار کرد: از 26 سال قبل در هجدهم اسفندماه 1371 این کار را شروع کردیم. در ابتدا 2 هزار و 900 کانون ثبت‌نام کردند و که امروز به 22 هزار کانون رسیده‌اند.


وی گفت: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی جشن خواهیم گرفت که بعد از 25 سال شورای سیاست‌گذاری مساجد راه‌اندازی شد.


در ادامه این مراسم از نمایندگان ولی فقیه در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان‌غربی، خراسان‌شمالی و اصفهان به جهت هدایت و رهبری کانون‌های مساجد برتر کشور تقدیر شد.


در پایان این مراسم نیز از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم، شهیدان علی توان‌زاده، شهید حمید انصاری، شهید محمدرضا عسکری فرد، شهید محمدرضا جبلی و شهید محمد تاجبش و مسئولین کانون‌های فرهنگی و هنری برتر استان‌ها تقدیر به عمل آمد و از کارت عضویت چندمنظوره به نام دختر شهید حرم زینب جبلی رونمایی شد.


انتهای پیام/4072/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
محمد حسن
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
۰
تشکر از اطلاع رسانی شما
هلدینگ شایسته