دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1397 - 16:11
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس خبر داد؛

اضافه شدن روزانه ۴۲۰۰ نفر به زندانیان مهریه پس از افزایش قیمت سکه

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی گفت: بحث مهریه یک معامله خصوصی و شرعی بین زن و شوهر است بنابراین در بحث‌های خصوصی و شرعی معنا ندارد که دادگاه کیفری به موضوع ورود کند.
کد خبر : 317058
1396092810203395812825834.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حسن نوروزی با اشاره به افزایش نرخ سکه و ارتباط آن با زندانی‌های غیرعمد به ویژه بدهکاران مهریه اظهار کرد: از زمانی که قیمت سکه افزایش یافته است ۴۲۰۰ نفر به زندانیان مهریه افزوده شدند و بسیاری روانه زندان شده‌اند. 


وی با بیان اینکه کمیسیون حقوقی و قضائی ضمن رسیدگی به لایحه حبس‌زدایی بحث مهریه و بدهکاران مالی را مورد بررسی قرار می‌دهد، افزود: ان‌شاءالله هفته آینده این پرونده را در کمیسیون ارائه خواهیم کرد. 


نوروزی تصریح کرد: معتقدیم در معاملات خصوصی و شرعی و جرایم غیرعمدی اصل بر عدم حبس است اگر شخصی مالی دارد و بدهکار باشد چه بدهکار مهریه و چه بدهکاری غیر از مهریه شاکی معرفی کند دادگاه آن مبلغ را از فرد بدهکار بازپس می‌گیرد و اگر پولی دارد و اغوا می‌کند دادگاه فرد را محکوم خواهد کرد، اما اگر پولی نداشته باشد زندان معنایی ندارد. 


سخنگوی کمیسیون حقوقی با تأکید بر اینکه در حال حاضر ۱۸ هزار نفر بدهکار از نظر جرایم مالی و مهریه و ... در زندان‌ها هستند، بیان کرد: بحث مهریه یک معامله خصوصی و شرعی بین زن و شوهر است بنابراین در بحث‌های خصوصی و شرعی معنا ندارد که دادگاه کیفری به موضوع ورود کند.


منبع: دانشجو


انتهای پیام/4028


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Poland
چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
۰
قانون طلاق و مهریه در ایران باید مانند کشورهای پیشرفته دنیا باشد و اینقدر ظالمانه نباشد. قانون طلاق در ایران ، به ضرر مردها است و زنان از مهریه به عنوان ابزاری برای ساکت کردن و به گروگان گرفتن مردها استفاده می‌کنند .
هلدینگ شایسته