حذف کلاسهای جبرانی در کالیفرنیا
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اجوکیشن دایو، دانشگاه ایالتی کالیفرنیا دروس فوقالعاده را جایگزین کلاسهای جبرانی میکند. دروس فوقالعاده دورههای درسی کوتاهمدتی هستند که امتیاز آنها به واحد درسی خاصی اضافه میشود. دانشگاه ایالتی کالیفرنیا با اجرای این طرح به دانشجویان در 23 پردیس خود کمک میکند تا با هزینهای کمتر، زودتر فارغالتحصیل شوند.
این طرح بخشی از برنامه جامع فارغالتحصیلی 2025 دانشگاه ایالتی کالیفرنیا است. این طرح به 450 میلیون دلار بودجه نیاز دارد که تاکنون ایالت کالیفرنیا 150 میلیون دلار آن را پرداخته است. دانشگاه کالیفرنیا از طریق این پروژه سعی میکند تا سال 2025 نرخ فارغالتحصیلی را در دورههای چهار ساله تا 40 درصد و در دورههای 6 ساله تا 70 درصد افزایش دهد.
در این پروژه علاوهبر بهبود دورههای تحصیلی، حمایت از مشاوران تحصیلی و استادان نیز افزایش خواهد یافت. حذف کلاسهای جبرانی و سرعت بخشیدن به روند فارغالتحصیلی دانشجویان بدین معناست که دانشگاه ایالتی کالیفرنیا صندلیهای خالی بیشتری برای دانشجویان جدید خواهد داشت.
سیستم آموزشی کالیفرنیا از طریق این پروژه 4 هزار و 300 درس جدید ارائه کرده است که منجر به باز شدن حدود 90 هزار جایگاه خالی در پردیسهای این دانشگاه شده است.
کالجها نیاز دارند که درباره کلاسهای جبرانی تجدیدنظر کنند، این کلاسها نهتنها وقت دانشجو را میگیرند بلکه هزینه کالجها را نیز بالا میبرند. نتایج تحقیقات اخیر نشان میدهد که نیمی از دانشجویان سال اولی سر از کلاسهای جبرانی درمیآورند. این امر باعث افزایش هزینههای تحصیلی و نرخ ترک تحصیل دانشجویان میشود.
براساس این مطالعات، 56 درصد از دانشجویان آمریکایی-آفریقایی، 45 درصد از دانشجویان لاتین و اسپانیایی و 35 درصد از دانشجویان سفیدپوست در کلاسهای جبرانی ثبتنام میکنند.
انتهای پیام/4021/
انتهای پیام/