دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1397 - 17:00

دانشجویان آمریکایی سرموقع فارغ‌التحصیل نمی‌شوند

نتایج تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که تنها 19 درصد از دانشجویان دانشگاه‌های ایالت کالیفرنیا سر موقع فارغ‌التحصیل می‌شوند.
کد خبر : 300174

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ال‌ای‌تایمز، دانشگاه‌های ایالت کالیفرنیا تحت فشار هستند تا آمار فارغ‌التحصیلی چهار ساله خود را بالا ببرند. این در حالی است که تعداد دانشجویانی که سرموقع از این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند، پایین‌تر از میانگین ملی است.


به همین دلیل هم مجلس قانونگذاری این ایالت لایحه‌ جدیدی را تصویب کرده است تا دانشجویان بتوانند سریع‌تر فارغ‌التحصیل شوند. براساس لایحه جدید، دانشجویانی که موافقت می‌کنند در هر ترم 15 واحد درسی بردارند و حداقل معدل را کسب کنند، می‌توانند در کلاس‌های محبوب ثبت‌نام کنند.


این طرح پیش از این در چهار دانشگاه از 24 دانشگاه این ایالت به صورت پایلوت اجرا شده است.


دانشجویانی که در این طرح شرکت می‌کنند از مزایای زیادی بهره‌مند می‌شوند، از جمله اولویت شرکت در کلاس‌های محبوب، مشاوره تحصیلی و تخفیف در شهریه. همچنین این دانشجویان می‌توانند کلاس‌هایی را بردارند که تنها به فارغ‌التحصیلان پیشنهاد می‌شود.


این لایحه هزینه تحصیلی را نیز برای دانشجویان ثابت نگه می‌دارد.


طبق گزارش وزارت آموزش عالی آمریکا، تنها 19 درصد از دانشجویان دانشگاه‌های کالیفرنیا که در سال اول به صورت تمام وقت به تحصیل می‌پردازند، می‌توانند در چهار سال فارغ‌التحصیل شوند. این درحالی است که فارغ‌التحصیلی در چهار سال در دانشگاه‌های دولتی ایالات متحده 34 درصد است.


به گفته مقامات ایالت کالیفرنیا، این آمار نشان می‌دهد که 420 هزار نفر از دانشجویان این ایالت افراد بالغی هستند که می‌توانند به صورت نیمه وقت به کلاس‌های درس مراجعه کنند.


انتهای پیام/4021


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته