دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
 دبیر شورای معارف مطرح کرد:

لزوم به تصویر کشیدن راهپیمایی عظیم اربعین در تلویزیون

 دبیر شورای معارف سیما به تصویر کشیدن راهپیمایی عظیم اربعین را از اولویت برنامه‌های معارفی سیما عنوان کرد.
کد خبر : 317047
636747667954865143.jpg

 محمدحسین محمدزاده در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، اظهار کرد: صبح امروز در جلسه‌ای که برای اجرایی شدن سند اولویت‌های معارفی در برنامه‌های تلویزیون برگزار شد درباره موضوعاتی صحبت شد که در زمینه‌های زمانی ربطی به هم ندارند.


وی افزود: این فرآیند دو ساله رسانه به دنبال این بود که اولویت بندی موضوعی داشته باشد و خروجی تولید برنامه های معارفی بر‌اساس اولویت‌هایی که نیاز جامعه را پاسخگو باشد صورت گرفته است.


 دبیر شورای معارف سیما با بیان اینکه این جلسه با حضور اعضای حقیقی شورای معارف سیما و معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد گفت:‌ در این جلسه بر اجرایی شدن اولویت معارفی در برنامه‌های سیما و تعامل مؤثر با حوزه علمیه و به تصویر کشیدن راه‌پیمایی عظیم اربعین تأکید شد.


وی افزود:  اولویت‌های معارفی از جمله: هدف قرار دادن طرح تربیتی برای مخاطبان دانش آموز در برنامه‌ها، ارتقای مباحث معارفی و طبقه بندی کردن آنها، اجرایی شدن سند اولویت‌های معارفی در برنامه‌های تلویزیون است.


به گزارش ‌آنا، راه‌های تعامل مفید و مؤثر بین حوزه های علمیه و سیمای جمهوری اسلامی ایران و همکاری متقابل حوزه و رسانه در پژوهش‌ها و آینده‌نگری‌ها نیز از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


محمدزاده ادامه داد:‌ در این جلسه با تبیین سیاست‌های شبکه‌های مختلف تلویزیون در اربعین حسینی، اعضای شورای حقیقی معارف سیما بر تکریم مرجعیت دینی، مسأله نظم راه‌پیمایی، انتقال فرهنگ نظافت، احترام به بزرگترها، صبر، تقدم واجبات بر مستحبات و اهمیت مناسک جمعی در برنامه‌سازی و پخش مستندهای فاخر از همه شبکه‌ها و تولید کلیپ‌های کوتاه مرتبط برای فضای مجازی تأکید شد.


 دبیر شورای معارف درباره رونمایی این سند گفت: این سند با حضور و مشارکت گروه‌های برنامه‌ساز تا دو هفته آینده رونمایی می‌شود.


انتهای پیام/4046/خ
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته