دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در موکب‌های شلمچه، چزابه و مهران؛

نمایشگاه آثار هنری پذیرای زائران اربعین هستند

در سه موکب شلمچه، چزابه و مهران در ایام اربعین آثار هنری به نمایش گذاشته می‌شوند.
کد خبر : 317040
اربعین.jpg

سید مسعود شجاعی طباطبایی در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا گفت: در پی جسله‌ای که با قرارگاه فرهنگی، هنری، ستاد اربعین داشتیم، کار را در دو بخش آغاز کردیم بخش اول نمایشگاهی از طراحی‌های چهره سرداران دفاع مقدس با آثار هنرمند جوان محمد علی نادری برگزار شد، قسمت بعدی فعالیت‌های ما برپایی نمایشگاه آثار هنری در اربعین است.


 مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری گفت: بخشی از آثار کاریکاتور تحویل ستاد اربعین شد که با هدف استکبار ستیزی شامل کاریکاتورهایی از آل سعود، ترامپ، داعش، میانمار است و در بخش‌های دیگر نیز آثار خوبی با موضوع شهدای مدافع حرم وجود دارد، که اثر شاخص آقای حسن روح‌الامینی با طرح حضرت زینب و شهدای مدافع حرم در اندازه بزرگ کار می‌شود.
وی اظهار کرد: بخش دیگر فعالیت‌ها در بحث عرضه محصولات فرهنگی است. همچنین هماهنگی با گروه‌های، فعال برای طراحی تا چاپ پرچم،کتیبه و تمام پارچه نوشته‌هایی با مضامین اسلامی و مذهبی را انجام داده با توجه به شعار امسال  اربعین که  الحسین یجمعنا است تمام سعی و تلاش خود را برای انجام برنامه‌ای متفاوت‌تر از سالهای قبل انجام خواهیم داد یکی دیگر از مواردی که پیگیر آن هستیم بحث اجرای نمایش‌های آیینی و تعزیه در موکب‌ها است.


وی ادامه داد: امیدواریم که خداوند توفیق خدمت بیشتر برای امام حسین ع  را به ما عطا فرمایید.ما نیاز داریم کارهایی را انجام دهیم که بازتاب جهانی داشته  باشد؛ از آنجایی‌که مقام رهبری فرمودند هنرمندان نیز می‌توانند برای رساندن پیام از هجو  استفاده کنند در حوزه کاریکاتورهایی مانند ترامپ آل سعود و وهابیت و میانمار ورود پیدا کردیم تا پیام را به جهانیان برسانیم.


انتهای پیام/4083/


 



 


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب