دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1394 - 13:24

برگزاری نشست «مبارزه با داعش؛ آری یا خیر؟» در واحد اسلامشهر

نشست «مبارزه با داعش؛ آری یا خیر؟» با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در سالن کنفرانس این واحد دانشگاهی برگزار شد.
کد خبر : 31694

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مدرس دانشگاه و سخنران نشست «مبارزه با داعش؛ آری یا خیر؟»، در جمع دانشجویان واحد اسلامشهر، با توجه به استعمار فرانو آمریکا، گروهک تروریستی داعش و دیگر جریان‌های افراطی نظیر آن را تهدیدی بزرگ برای منطقه و جهان دانست و خاطرنشان کرد: به موازتی که اتفاقات در سوریه، لیبی و دیگر کشورها شروع می‌شود، اعتراضات اولیه صنفی و قومیتی نسبت به دولت عراق در شهرهای مختلف عراق ایجاد می‌شود.


دکتر محمد آقاتقی داعش را دست‌پرورده دستگاه اطلاعاتی ترکیه خواند و افزود: به طور کلی رویکرد نظامی داعش، ارتباط مستقیمی به رویکرد سیاسی ترکیه دارد.


سخنران نشست «مبارزه با داعش؛ آری یا خیر؟» ادامه داد: بیشترین منافع داعش برای کشور ترکیه است و بیشتر حمایت‌های نظامی از داعش، عمدتا از سوی ترکیه صورت می‌گیرد، چرا که ترکیه به دنبال ایجاد توازن قدرت بین 3 کشور ایران، عربستان و ترکیه در منطقه است.


وی افزود: امروز آمریکا در مدل جدید سیاستش، کشورها را از سوی خود آنها به نابودی می‌کشاند که سوریه، عراق، یمن، لیبی و.. نمونه بارز این سیاست‌های شوم امریکاست.


این نشست که به همت معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر و همکاری کانون دانشجویی جرعه نور در راستای ارتقای بصیرت و آگاهی دانشجویان با جریان سلفی تکفیری داعش برگزار شد، با ارائه دیدگاه‌ها، نظرات و تحلیل‌های دانشجویان حاضر درباره ریشه‌های پیدایش، اندیشه‌ها، باورها و ماهیت گروه تروریستی- تکفیری داعش و عاقبت بحران شکل گرفته در منطقه ادامه و با پرسش و پاسخ بین شرکت‌کنندگان و سخنران نشست خاتمه یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته