دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1397 - 11:51
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس:

بسته‌های حمایتی دولت در دو مرحله ارائه می‌شود

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی جلسه غیرعلنی امروز مجلس را تشریح کرد.
کد خبر : 316712

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، بهروز نعمتی در تشریح جلسه غیرعلنی امروز مجلس که با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، محمد شریعتمداری  وزیر صمت و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه با محوریت مسائل اقتصادی کشور بود که با توجه به بحث‌هایی که در بسته حمایتی دولت است، برای 20 میلیون نفر از اقشار آسیب‌پذیر جامعه که کمتر از 3 میلیون تومان درآمد دارند، تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: بسته‌های حمایتی در دو مرحله به مردم ارائه خواهد شد که در هر مرحله حدود 300 هزار تومان خواهدبود که مجموع این پرداخت حدود 12 هزار و 500 میلیارد تومان است. 

نعمتی با بیان اینکه کمیسیون‌های اقتصادی، کشاورزی، کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی جلسات متعددی را با دولت خواهند داشت؛ گفت: در این همکاری نزدیک مشکلات بخش تولید پیگیری و حل خواهد شد.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه یکی از بحث‌های جدی این جلسه موضوع مهار نقدینگی بود، تصریح کرد: 1600 تا 1700 میلیارد تومان نقدینگی سرگردان در جامعه وجود دارد که قرار شد مجلس و دولت با همفکری راه‌های مهار این نقدینگی را بررسی و برای آن راه‌های عملی داشته باشند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی پروژه‌های عمرانی را از دیگر موضوعات جلسه عنوان و تصریح کرد: نوبخت در این جلسه برای همکاری در پیشبرد پروژه‌های عمرانی قول‌هایی را داد.

نعمتی تأکید کرد: عدم برداشت از ذخایر کشور را از موضوع‌های با اهمیت جلسه امروز بود که باید تلاش دولت بر این باشد که از  صندوق ذخیره ارزی به هیچ وجه برداشت نکند. چرا که این صندوق برای آیندگان است و باید برای حفظ آن تلاش کنیم.

وی به کالاهای اساسی هم اشاره کرد و گفت: مردم شریف در جریان باشند که هیچگونه کمبودی برای تأمین کالاهای اساسی در میان‌مدت، کوتاه‌مدت و بلندمدت ندارم.

سخنگوی هیأت رئیسه تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی و وزارت صمت به نمایندگان قول داد که نیازمندی کالاهای اساسی کشور را برای بلندمدت تأمین کرده‌اند و سیلوها و انبارها برای تأمین نیاز کشور اشباع است.

نعمتی در مورد گرانی‌ها و افزایش قیمت‌ها هم گفت: رئیس تعزیرات حکومتی از نوع برخورد با احتکار و گران‌فروشی‌ها و چندقیمتی‌ها گزارشی را ارائه کرد و نوبخت هم نوسانات نرخ ارز را یکی از موضوع‌های مرتبط با این گرانی‌ها دانست که مجلس معتقد است دولت، مجلس و قوه قضائیه باید همسو با یکدیگر تلاش کنند گرانی‌ها و چندنرخی را حل کنند.

وی تعیین زمان‌بندی اقدام‌های دولت برای رسیدگی به موارد مذکور را از مهمترین مسائل این جلسه عنوان کرد و گفت: دولت باید در همه موضوعات برنامه‌ها را به مجلس اعلام کند و نوبخت هم این قول را داد که برنامه زمان‌بندی مشخص برای اقداماتی را که از طرف دولت انجام می‌شود، به مجلس بدهند تا خدای ناکرده مردم سرگردان نباشند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در پاسخ به سؤالی درباره اینکه کالاهای اساسی که در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، شامل چه مواردی است، تصریح کرد: دولت مکلف شده 25 قلم کالا را برای مردم نیازمند تأمین کند که از این تعداد حدود 6 میلیون حقوق‌بگیران هستند و 14 میلیون اقشار مختلفی که زیر 3 میلیون تومان درآمد دارند، خواهند بود.

نعمتی خاطرنشان کرد: کالاهای روزمره از قبیل کره، ماست و تخم مرغ و کالاهایی از این قبیل که نیازمندی‌های روزانه مردم است،  در این طرح در نظر گرفته شده‌اند؛ این طرح در 6 ماهه دوم سال و در دو نوبت اجرا می‌شود؛ عدد و مبلغ پرداخت آن هم مجموعاً 12 هزار و 500 میلیارد تومان مشخص شده است.

وی در مورد معرفی وزرای پیشنهادی دولت هم توضیح داد: طی مذاکره‌ای که با محمود واعظی داشتم و با توجه به تعطیلی مجلس در هفته آینده، در هفته بعد از تعطیلات شاهد وزرای صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهیم بود که روال آن نیز طی خواهد شد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس درباره شنیده‌ها مبنی بر استعفای شریعتمداری خاطرنشان کرد: وزیر صنعت هنوز استعفا نداده است. 

انتهای پیام/4034/پ

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
بلدی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
۰
به همه میدند این 600 هزار تومنا
محمدبختیاری
United States of America
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳
۰
یعنی به 20 میلیون نفر و هر نفر 600 هزار تومان میدن؟
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
۰
ن جانم این سبدو به کسانی میدن که درآمدشون کمتر از سه ملیون باشه ما که درآمدمون کمتر از یک ملیونه مثلا خیلی زندگی راحتی داریم به ما تعلق نمیگیره حالا چطوری تشخیص میدن خدا میدونه
هلدینگ شایسته