دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مهر 1397 - 21:26

افشاگری زاهدی از نقش لاریجانی در تصویب CFT/ نماینده زن را از زیر جراحی به مجلس کشاندند!

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تصویب CFT یک نماینده خانم که عمل جراحی داشته را از بیمارستان به مجلس کشانده‌اند.
کد خبر : 316613
IMG15381704.jpg

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدمهدی زاهدی امشب در نشست رؤسای کانون‌های بسیج اساتید و چهره‌های برجسته دانشگاهی و آیین رونمایی از اندیشکده نفت و انرژی که در محل دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد با اشاره به خروجی‌های اندیشکده‌ها و هیأت‌های اندیشه‌ورز عنوان کرد: باید اندیشکده‌ها جدی گرفته شود. در کشورهای دیگر مانند آمریکا هیات‌های اندیشه‌ورز حتی در چینش مدیران در پست‌های مدیریتی تأثیرگذارند.

وی افزود: متأسفانه به‌دلیل اینکه در ایران حزب وجود ندارد متولی دیگری برای تشکیل و توجه به هیأت‌های اندیشه‌ورز قوی وجود ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: می‌توان هیأت‌های اندیشه‌ورزی متشکل از افراد باتجربه و جوان تشکیل داد که به کادرسازی و تربیت نیرو برای انقلاب بپردازند.

زاهدی نبود هیات‌های اندیشه‌ورز را خلأیی جدی دانست و تصریح کرد: بسیج اساتید همت کند تا حداقل در حوزه آموزش عالی٬ سیاست‌گذاری و همچنین برای تأثیرگذاری در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس نیروهای لایق و انقلابی تربیت کند.

وی یکی از دلایل بهره‌وری پایین مدیران را نبود هیأت اندیشه‌ورز قوی عنوان کرد و افزود: برخی مدیران و حتی وزیران با باندبازی٬ رانت و جناحی بر سرکار می‌آیند چون کادرسازی صورت نگرفته است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب CFT گفت: روز گذشته با تصویب این طرح اتفاق تلخی در مجلس رخ داد. یکی از دلایل اینکه این‌گونه طرح‌ها در مجلس رأی می‌آورد، نبود مرکز پژوهش‌های مستقل در مجلس شورای اسلامی است. در حال حاضر رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس توسط رئیس مجلس منصوب می‌شود و هرگونه بخواهد به نمایندگان خوراک می‌دهد، شاید اگر هیأت اندیشه‌ورز وجود داشت که این‌گونه طرح‌ها را به‌درستی و علمی تبیین کند این اتفاق تلخ رخ نمی‌داد.

زاهدی گفت: هفته گذشته به علی لاریجانی گفتم؛ نباید این طرح را به‌صورت خام در جلسه علنی مطرح کرد و از افراد صاحب‌نظر در حوزه FATF چه موافق و چه مخالف دعوت کنید تا با یکدیگر جدل کنند و نمایندگان در نهایت به استنباط کلی برسند.

وی ادامه داد: روز شنبه قبل از رأی‌گیری برای CFT به تمامی نمایندگان اصلاح‌طلب و فراکسیون مستقلین که زیرمجموعه لاریجانی هستند تماس گرفته شده و آنها را ملزم به حضور در مجلس برای رأی‌گیری این طرح کرده‌اند. نماینده یکی از شهرها که عمل چشم انجام داده و استراحت مطلق بوده و یک نماینده خانم دیگر را که او هم عمل جراحی داشته را از بیمارستان به مجلس کشانده‌اند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: روز گذشته و هنگام رأی‌گیری برای طرح CFT، تعداد ۲۷۱ رأی در مجلس وجود داشت در حالی که برای رأی‌گیری کابینه نیز این تعداد نماینده و رأی در مجلس وجود ندارد. به‌دلیل اینکه احتمال می‌دادند این طرح آبستراکسیون شود نمایندگان موافق حضور حداکثری در مجلس داشتند.

زاهدی اضافه کرد: لحظه قبل از رأی‌گیری علی لاریجانی گفت؛ «مجلس موافق٬ دولت موافق، نمایندگان اعلام رأی کنند» به‌کار بردن این عبارات و این‌گونه رأی‌گیری در تاریخ مجلس بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه رئیس مجلس باید پاسخگو باشد خاطرنشان کرد: ساعت ۶ صبح روز رأی‌گیری جلسه غیرعلنی برگزار شد و منتقدان و موافقان طرح حضور یافتند اما از افراد منتقدی که نمایندگان پیشنهاد کرده بودند هیچ‌کس دعوت نشده بود. چون نخواستند افراد قوی نظرشان را اعلام کنند.

وی در پایان گفت: بسیج اساتید می‌تواند نظر و تحلیل دقیقی از FATF نوشته و به شورای نگهبان ارائه داده و خطرات این طرح را گوشزد کند. اگر قشر نخبگانی جامعه افشاگری کند؛ این‌گونه طرح‌ها تصویب نخواهد شد. به همین دلیل انتظار است بسیجیان مطالبه کنند.

انتهای پیام/4007/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته