دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مهر 1397 - 14:42
پس از جنایت سعودی‌ها در حق خاشقجی صورت گرفت؛

قتل دردناک خبرنگار بلغارستانی

پیدا شدن پیکر خبرنگار بلغارستانی در حالی که جهان هنوز در شوک مفقود شدن «جمال خاشقجی» است، باعث نگرانی جامعه خبرنگاری جهان شده است.
کد خبر : 316475
880x495_cmsv2_d0de5197-9dbc-5784-8c00-9bd20324e64d-3362844.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از یورونیوز، جسد بی‌جان «ویکتوریا مارینووا» خبرنگار 30 ساله بلغارستانی در پارکی در شهر «راز» پیدا شده است.

«مارینووا» یکی از مدیران یک شبکه تلویزیونی خصوصی محلی در شهر راز بود. این تلویزیون یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های شمال شرقی در بلغارستان است. پیش‌تر، این تلویزیون برنامه‌ای درباره فساد برخی سیاستمداران بلغارستانی پخش کرد که در جمع‌آوری پول برای منابع مالی اتحادیه اروپا کلاه‌برداری کرده‌اند.

وزیر کشور بلغارستان اعلام کرد که در این پرونده، قتل و تجاوز مطرح است. ملادین مارینوف افزود: «هنوز شواهدی وجود ندارد که این قتل به شغل خانم مارینووا مربوط باشد.»

پلیس محلی اعلام کرده است که این خبرنگار به دلیل ضربه به سر و خفگی به قتل رسیده است. همچنین مدارک شناسایی، تلفن همراه و لباس‌های وی به سرقت رفته است. پلیس اعلام کرده است که روی تمامی سناریوهای موجود کار می‌کند.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که جامعه خبرنگاری هنوز در شوک مفقود شدن جمال خاشقجی، خبرنگار منتقد عربستان سعودی است. این اتفاق باعث شده است که گمانه‌زنی بر سر امنیت جانی و شغلی خبرنگاران مجدداً مطرح شود.

نماینده سازمان امنیت و همکاری اروپا در امور آزادی رسانه‌ها اعلام کرد که از قتل وحشتناک ویکتوریا مارینووا شوکه شده است. «هارلم دزیر» همچنین خواستار تحقیق جامع روی این پرونده برای مجازات عاملان آن شد.

بلغارستان در گزارش سازمان خبرنگاران بدون مرز در جایگاه 111 میان 180 کشور جهان از نظر امنیت خبرنگاران قرار گرفته است که پایین‌ترین رتبه در میان سایر اعضای اتحادیه اروپا و همچنین دیگر کشورهای غرب بالکان است که خواستار عضویت در اتحادیه اروپا هستند.

سال گذشته میلادی نیز صدها خبرنگار در صوفیه پایتخت بلغارستان علیه قائم مقام نخست‌وزیر این کشور به دلیل تهدید بزرگترین شبکه تلویزیونی بلغارستان راهپیمایی کردند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

برچسب ها: جمال خاشقجی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته