دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

داستان رشته‌های پرتقاضای پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی/ امکان بازگشت دانشجویان انصرافی

تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌های پزشکی به صورت ذخیره پذیرش شدند اما این دانشجویان فکر کردند که به صورت قطعی پذیرش شدند و می‌توانند اکنون در کلاس‌ها حاضر شوند.
کد خبر : 316439

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، 17 روز پس از اعلام نتایج کنکور سراسری سال 97 در دانشگاه آزاد اسلامی، به دلیل پر نشدن ظرفیت‌های پزشکی این دانشگاه فرصتی دوباره به داوطلبان داده شد تا بتوانند از ظرفیت‌های خالی استفاده کنند و در این رشته‌های پذیرش شوند. حال تعدادی از داوطلبان اعلام می‌کنند که علی‌رغم ثبت‌نام در این ظرفیت‌های خالی، نمی‌توانند در کلاس‌ها حاضر شوند. 

ماجرا از این قرار است که روز 11 مهر، امیررضا شاهانی، رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد با توجه به اینکه برخی از داوطلبانی که هم در رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و هم در دانشگاه‌های دولتی پذیرفته شدند، دانشگاه‌های دولتی را انتخاب کردند، به همین دلیل برخی از ظرفیت‌های این دانشگاه خالی ماند. 

بر این اساس دانشگاه آزاد اسلامی در همین روز فرصت دیگری را به داوطلبان پذیرفته‌نشده داد تا در ظرفیت‌های خالی پذیرش شوند. 

در نظر گرفتن ظرفیت ذخیره در گروه پزشکی

این فرصت برای سه زیرگروه دکتری حرفه‌ای پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و رشته‌های کارشناسی و کاردانی زیرگروه پزشکی مثل علوم آزمایشگاهی، پرستاری، مامایی و تعدادی دیگر از رشته‌ها بود. علاوه بر این رشته‌ها رشته دامپزشکی هم جزو ظرفیت‌های خالی این دانشگاه اعلام شد.  

دانشگاه آزاد اسلامی نیز اعلام کرد که شیوه اعلام نتیجه به این نحوه است که قبولی قبلی، قبولی اصلی تلقی می‌شود و آن چیزی که اکنون مدنظر است مربوط به آن ‌دسته از داوطلبانی است که در گروه پزشکی انتخاب رشته کرده‌اند و دارای رتبه‌های بالا بودند. این افراد می‌توانستند حداکثر سه رشته‌محل را به صورت ذخیره انتخاب کنند. یعنی هر داوطلب با شناسه دانشگاه آزاد اسلامی وارد پروفایل خود می‌شد و علاوه بر قبولی اصلی خود (که در تاریخ 25 شهریورماه اعلام‌شده بود) سه رشته‌محل را به‌عنوان ذخیره مشاهده می‌کرد. مثلاً کسی که رشته علوم پزشکی تهران را انتخاب کرده بود، ردیف ذخیره آن مشخص شده بود.

به گفته رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی برای همه داوطلبان سه ذخیره اعلام نشد چرا که برخی از این داوطلبان در اولویت اول خود پذیرفته شدند و دیگر نیازی به اعلام ذخیره‌های دیگر نداشتند. بیشتر برای افرادی سه ذخیره اعلام شد که در واقع نمرات پایین‌تری کسب کرده بودند.

داوطلبان می‌توانستند از طریق سامانه مرکز آزمون نتایج خود را مشاهده کنند و این داوطلبان پنج‌شنبه و جمعه 12 و 13 مهرماه فرصت داشتند تا به واحد دانشگاهی مراجعه کنند و با تکمیل فرم شماره 15 آمادگی خود را برای ثبت‌نام در رشته‌محل ذخیره مورد نظر اعلام کنند. پس از این دو روز، واحدهای علوم پزشکی آمار را استخراج می‌کنند و بر مبنای آمار و ظرفیتی که دارند تعداد پذیرفته‌شده‌ها را در سایت واحد اعلام می‌کنند. 

همچنین بر اساس اعلام دانشگاه، از روز شنبه 14 تا دوشنبه 16 مهر، داوطلبان پذیرفته‌شده می‌توانستند به واحدهای دانشگاهی برای ثبت‌نام مراجعه کنند. 

رئیس مرکز سنجش و پذیرش متذکر شده بود: این سه رشته‌محل اعلام‌شده هر سه ذخیره است و این‌گونه نیست که اعلام ذخیره حقی برای داوطلب ایجاد کند. ذخیره بدین معنا است که در صورت وجود ظرفیت امکان ثبت‌نام وجود دارد. یعنی احتمال پذیرش داوطلب در یکی از این سه ذخیره وجود دارد. 

شب گذشته در یکی از بخش‌های خبری تصاویری به نمایش گذاشته شد که دانشجویان نسبت به این تصمیم دانشگاه معترض هستند. در این گزارش آمده است: هفته گذشته با برخی از گروه پزشکی دانشگاه آزاد تماس گرفته شد که شما مجاز به ثبت‌نام هستید، اما پس از ثبت‌نام مسئولان دانشگاه از پذیرش دانشجویان پشیمان شدند. 

در ادامه دانشجویان معترضی به تصویر کشیده شد که برای ما کارت دانشجویی و شماره دانشجویی صادر شده اما امکان حضور در کلاس را نداریم. همچنین اعلام شد که تعدادی از محل تحصیل قبلی خود انصراف دادند و اکنون مشکل دارند خصوصاً کسانی که مشمول سربازی هستند. 

ذخیره به معنی قبولی قطعی نیست

دکتر محمدمهدی طهرانچی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با این بخش خبری اعلام کرد: از ابتدا هم اعلام کرده بودیم که ذخیره به معنی قبولی قطعی نیست و بر اساس ردیف ذخیره دانشجویان پذیرش می‌شوند.

وی افزود: هر کسی که ثبت‌نام کند و در ردیف ذخیره در رتبه بالاتری باشد، حق تقدم دارد. متأسفانه برخی ذخیره را به‌عنوان نتیجه قطعی تلقی کردند. کسانی که وجه پرداخت کرده‌اند قابل بازگشت است. دانشجویان باید بدانند که پرداخت شهریه باعث ایجاد حق تقدم نمی‌شود. 

طهرانچی تأکید کرد: با هماهنگی که با سازمان سنجش آموزش کشور داشتیم مشکل دانشجویانی را که اشتباه برداشت کرده‌اند حل خواهیم کرد. 

با وجود در نظر گرفتن ضریب افت، بسیاری از ظرفیت‌ها خالی ماند

همچنین شاهانی، رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با بخش خبری دیگری اعلام کرد: این داوطلبان به صورت ذخیره پذیرفته شدند و تلاش می‌کنیم که ظرفیت‌ها را افزایش دهیم تا مشکل حل شود. 

وی همچنین در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: در سال‌های گذشته به علت آنکه تکمیل ظرفیت داشتیم، پس از اعلام نتایج، داوطلبان مجدداً انتخاب رشته می‌کردند و ما نتایج را پردازش و اعلام می‌کردیم و پس از دو یا سه مرحله ظرفیت رشته‌های گروه پزشکی نیز تکمیل می‌شد. امسال به علت آنکه نمی‌توانستیم تکمیل ظرفیت داشته باشیم، ضریب افت را بزرگ‌تر گرفتیم؛ اما بعد از ثبت‌نام داوطلبان، بخش قابل‌توجهی از ظرفیت‌ها خالی ماند.

شاهانی افزود: با توجه به این موضوع با رئیس سازمان سنجش هماهنگی کردیم و فهرستی از افرادی که در دانشگاه‌های دولتی قبول شدند، دریافت کردیم و بر مبنای آن چهارشنبه ۱۱ مهر فهرست افراد ذخیره دانشگاه آزاد را منحصراً در زیرگروه پزشکی و دامپزشکی روی وب‌سایت اعلام کردیم و روی سامانه احراز هویت سند پذیرش هم در همین تاریخ قرار گرفت که پس از آن واحدها می‌توانستند نسبت به تحویل فرم شماره 15 به داوطلبان برای اعلام آمادگی ثبت‌نام اقدام کنند.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: پس از آن برای اعلام نتیجه واحدهای علوم پزشکی آمار را استخراج کردند و بر مبنای آمار و ظرفیتی که دارند، تعداد پذیرفته‌شده‌ها را در سایت واحد طبق دستورالعملی که به واحدها ابلاغ شد قرار دادند. مطابق این دستورالعمل واحدها باید بر مبنای ردیف ذخیره و ظرفیت باقیمانده از داوطلبان نام‌نویسی می‌کردند.

شاهانی افزود: بر این اساس در مصاحبه بنده و همچنین اطلاعیه‌های دانشگاه اعلام شد که این فهرست ذخیره است و هیچ حقی برای افراد ایجاد نمی‌کند و تا آنجا که ظرفیت باقیمانده اجازه دهد ثبت‌نام می‌کنیم. یک تلقی نادرستی در برخی واحدهای دانشگاه اتفاق افتاد که می‌توانند ثبت‌نام کنند و بر این اساس برای تعداد محدودی از داوطلبان مشکل ایجاد شد.

وی افزود: برای اینکه مشکل این افراد حل شود تلاش داریم آمار را از واحدهای مختلف جمع‌آوری و بررسی کنیم که چگونه می‌توان مشکل این افراد را بر اساس رعایت عدالت حل کرد، بدین‌گونه که افرادی که نمره بالاتری دارند پذیرفته شوند.

مشکل کسانی را که از رشته‌های دیگر انصراف داده‌اند حل می‌کنیم

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از طرف دیگر در حال رایزنی برای افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی هستیم و این اقدام تا آماده شدن آمار و جمع‌آوری آن‌ها ممکن است زمان‌بر باشد. افرادی هم که اعلام می‌کنند که برای نام‌نویسی از محل تحصیل انصراف داده‌اند، اگر بخواهند می‌توانیم آن‌ها را به محل تحصیل‌شان بازگردانیم یا دانشجوی دانشگاه آزاد شوند. در اسرع وقت برای حل مشکل این داوطلبان تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/4040/پ

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
علی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
۰
سلام گزارش خوبی بود
استعداد درخشان کارشناسی ارشد ۹۶
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
۰
خبرگزاری انا شما که از همه اخبار دکتر شاهانی خبر می‌گذاری و مصاحبه می‌گیری تو رو جون ما بچه‌های کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۹۶ یک سوال از این اقای دکتر شاهانی بپرس ما دستمون به هیچ جا بند نیست تلفن‌های مرکز سنجش پذیرش جواب نمیده از دکتر شاهانی بپرس جواب استعداد درخشان کارشناسی ارشد ۹۶ چی شد؟؟
آرزو عباسی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴
۰
خیلی ضعیف عمل کردین
می‌شد تکمیل فرم 15 اینترنتی انجام بشه و اینقدر وقت و انرژی پذیرفتگان ذخیره هدر نره در ضمن می‌شد تعداد کمتری رو به عنوان ذخیره اعلام کنید و امید واهی به بقیه داوطلبا ندید...مثلا واحد کازرون ردیف ذخیره بالای 100 هم اعلام کرده بود در صورتی که فقط 28 نفر ظرفیت خالی داشتن
اگر هم تو مرحله اول هنوز ظرفیت خالی باقی می‌ماند می‌شد طی دو مرحله انجام بشه...
سعید
Germany
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۵
۰
چرا گزارش تون ناقصه.
برای رتبه های بالا یک انتخاب و رتبه های پایین سه انتخاب در نظر گرفته شده که رتبه های پایین قبول و رتبه های بالا رد شده اند.
Mohadeseh
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
۰
شما میتونستید اول ظرفیت‌ها رو مشخص کنید و بر اساس همون ظرفیت‌ها تعداد ذخیره‌ها رو مشخص کنید نه اینکه واسه ‌۱۴ نفر بهداشت خانواده نجف اباد حدود ۵۰۰ نفر ذخیره اعلام کنید که خانواده‌ها با این وضع سخت زندگی بخوان هزینه کنن چند ساعت را رو الکی بیان .قربون امام علی برم با عدالتش
زهرا حسنوند
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱
۰
خب حالا تکلیف ما چیه ؟ چکار کنیم.
کاش اولویت های پایین‌تر رو واسه ما انتخاب می‌کردن که ردیف ذخیرمون کاهش پیدا کنه و شانس قبولیمون بالا بره.این‌طوری کسایی که تراز پایین‌تری دارن قبول می‌شن ولی ما پذیرفته نمی‌شیم.
الان واسه من ذخیره ۲۸۷ پرستاری بروجرد رو زدن در صورتی که واسه دوستم با تراز حدودا ۵۰۰ تا پایین تر از من ذخیره ۷۰ مامایی بروجرد رو زدن.
آخه این انصافه؟؟؟؟
رضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵
۰
سلام واقعا انصاف نیست که مردم را نگران کنند و با روح روان جوان و خانواده اینجوری بازی بشود که این همه راه را بیان پول بدن شماره دانشجوئی بدن کارت معارفه رو بدن بعد این مردم خوب و نجیب را سر کار بزارن چرا باروح و روان مردم بازی می‌کنند. آقای دکتر طهرانچی رحم به حال خانواده و جوان بکنید
رضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱
۰
با روح و روان خانواده بازی کردین چه جوری جبران میکنید.
زهرا کریمی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
۰
مادر زهرا کریمی
: دکتر شاهانی خیلی ناحقی کرده حق همه کسانی‌که حقشان ضایع شد بر گردن اوست که تصمیم نادرستی گرفت چرا برای نمره بالاتر ها یک ذخیره اعلام کرد چرا ذخیره‌های بعدی را بررسی نکرد و این حق را به نمره پایین‌تری‌ها داد حالا اونها رفتند ثبت نام کردند و ما ماندیم با باری از غم و غصه در حالیکه اگر برای ما هم سه ذخیره اعلام می‌کرد من صد کد رشته محل انتخاب کردم سراسر کشور حداقل یکیش قبول می‌شدم واینقدر فشار روانی روی خودم و پدر و مادرم نبود لطفا اگه می‌تونید کار ما را پیگیری کنید تو رو به خدا این کدام عدالت که ما نمی‌دانیم امیدوارم که شاهانی روزی تاوان این کارش را پس بده.
آرش
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۶
۰
سلام..من میخوام بدونم تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد امسال هست یا نه اگه هست کی سیستم باز میشه
فرهان
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
۰
سلام چرا قبول نمی کنید که اشتباه کردید
۱- میتوانستید تعداد اعلام ذخیره ها کمتر باشد
۲- دانشگاه تهران واحد غرب برای خود جدا گانه به ذخیره ها زنگ زد که بیان ثبت نام کنند
۴-فرم اعلام امادگی رو الکترونیکی تو سایت میگذاشتید تا این همه خرج را روی دست خانواده ها نمی گذاشتید
۵- با این نوع اعلام ذخیره باعث شد ترازهای پایین تر در بعضی دانشگاهها قبول شوند اما ترازهای بالاتر که یک یا دو اولویت در دانشگاههایی که تراز بالاتر میخواست قبول نشوند
رضا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
۰
با سلام . گزارش شما ناقصه . چرا برای بعضی ها 3 ذخیره اعلام شده و برای بعضی 1 ذخیره .
رضا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
۰
با سلام . گزارش شما ناقصه . چرا برای بعضی ها 3 ذخیره اعلام شده و برای بعضی 1 ذخیره .
رضا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
۰
با سلام . گزارش شما ناقصه . چرا برای بعضی ها 3 ذخیره اعلام شده و برای بعضی 1 ذخیره .
رضا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
۰
با سلام . گزارش شما ناقصه . چرا برای بعضی ها 3 ذخیره اعلام شده و برای بعضی 1 ذخیره .
محیا
United States of America
پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
۰
بابا زود تر جواب ذخیره هارو بدن تکلیف ما مشخص شه این چه مسخره بازیه دیگه؟
محمد
Germany
پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
۰
امسال با این وضعيت تراز های پایین قبول شدند ولی تراز های بالا بهدعلت اعلام فقط یک رشته شانس کمتری داشتند و قبول نشدند،چرا اولویت های بعدی رو بررسی نکردن؟!!!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲
۰
واقعیت بروز مشکل عنوان نشده است. اصل مشکل به این علت است که اسامی پذیرفته شدگان ذخیره به صورت شفاف و از طریق سایت نبوده است. با تعدادی تماس تلفنی گرفته شده و ثبت نام شدند و شهریه هم اخذ شده و این افراد دارای رتبه‌های برتر نبودند.بعد تعداد دیگری اسامی در سامانه اسامی‌شان منتشر شد و اطلاعیه‌ای مبنی بر دریافت فرم شماره ۱۵ در روز ۱۲ و ۱۳ منتشر شد. قطعا اگر از یک کانال و به صورت شفاف اسامی از طریق سامانه اعلام می‌شد و از طریق تکمیل فرم شماره ۱۵ افراد متقاضی اعلام آمادگی می‌کردند و مسئولین به تربیت اولویت تراز و عادلانه اسامی را اعلام می‌کردند و سپس هر فرد به واحد دانشگاهی مراجعه و ثبت نام می‌کرد هیچ مشکلی پیش نمی‌امد. پس سعی در مقصر اعلام کردن مردم نکنید و ماجرا را وارونه جلوه ندهید. در شرایطی که پذیرش دانش آموزان نمونه دولتی و سمپاد هم از طریق اعلام اسامی به صورت یکپارچه در سایت صورت می‌پدیرد چطور دانشگاه آزاد به صورت تلفنی و قبل از اعلام اسامی در سامانه سراسری آزمون اقدام به ثبت نام کرده ؟
حمید
Germany
جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۴
۰
سلام اقای شاهانی چه عدالتی را امسال در نتایج کنکور 97برقرار کردی افرین برتو......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
۰
شما با اینکار شانس قبولی مارو خیلی کم کردید اگر انتخاب های مارو ذخیره اعلام میکردید شماره ردیفمون کم میشد و شانس قبولیمون بیشتر نمیدونم پشت اینکاراتون عقل و منطقی وجود داره یا نه ولی این موضوعو به دانش اموز کلاس اولم توضیح بدی می فهمه اصلا منطقی و عقلانی نیست نمی‌دونم این نظر کدوم پروفسوری بوده که این همه ادمو بدبخت کرد
H
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰
۰
واقعا بیشتر به نفع تراز پایین هابود که سه تا ظرفیت براشون مشخص شد وماباتراز بالاتر وتنها یه اولویت بالامون شانسمون کم شد
H
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰
۰
واقعا بیشتر به نفع تراز پایین‌ها بود که سه تا ظرفیت براشون مشخص شد و ما با تراز بالاتر و تنها یه اولویت بالامون شانسمون کم شد.
علی حیدر
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
۰
سلام .این چه تصمیم بی‌خردانه بود که اومدن انتخابای بالا که طرف به‌صورت خوشبینانه انتخاب کرده و می‌دونستم شانس قبولیم کمه برام انتخاب کردن ورامین با تراز ۷۳۵۵ ردیف ۱۷۳ پرستاری چرا انتخابایی که شانس قبولیم حتمی بود رو برام اعلام نکردن؟ اقا برام بروجرد میزدن یا چه می‌دونم الیگودرزی جایی.این دفعه تعداد ذخیرهای هر فرد و ۱۰ تا بزنید ادم خودش می‌دونه کدومو بره
دو تا خوشبینانه بقیش واقعبینانه باشه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
۰
سلام.کسی اطلاع داره از ذخیره های داروی تهران اصلا کسی قطعی شده و انتخاب واحد کرده باشه ؟؟؟؟؟
مریم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸
۰
نهایت چی میشه چرا یکی با تراز نصف ما قبول شه و ثبت نام کنه ما که تراز بهتر داریم نتوانیم حرف بزنیم وبررسی نشه همین که دست سازمان سنجش هست بهترین رو شه البته امیدوارم با آبرومند بازی نکنن و همه کد رشته ها رو بررسی کنن من کد ۶ بودم و اون نفری که کد ۱۵۰ بوده الان انتخاب واحد و سر کلاس میرفته چقدر بی عدالتی
محمد ابراهیمی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
۰
سلام در اعلام نتایج قطعی ذخیره برای من نوشته میشه موردی یافت نشد.کسی میدونه یعنی چی؟
فریبا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
۰
سلام .شناسه و کد ملی رو ک میزنم میگه موردی یافت نشده .شناسه و کد ملی رو دوباره کنترل کنید.یعنی چی آخه.یبار هستیم یبار نیستیم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۴
۰
من با ردیف ذخیره شماره ۹ که برا دانشگاه درود بوده قبول نشدم در ضمن ترازمم ۷۶۵۰ بوده واقعا معلوم نیست امسال چه کار کردن
الهام
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱
۰
به نظر من این هم حق نیست که شخصی با رتبه ی ۶۰ هزار الان باید بیاد پرستاری بخونه این کجای عدالته.هدفتون از برگزاری کنکور چی بود با قبول کردن اونی که ۶۰ هزار باید بیاد پرستاری بخونه نه به یه نفر بلکه به دانشجویان سالهای قبل مثلا اونی که با ۱۱ هزار نتونسته پرستاری قبول بشه هم ظلم میشه
رضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
۱
چرا بعد از اینکه از بعضی‌ها ثبت نام کردند بعد از سه روز لیست ذخیره‌های انتخابی خودشان را اعلام کردند تازه برای بعضی ذخیره ها فقط دو ذخیره در حالت عادی وخودگردان در یک دانشگاه انتخابی خودشان را اعلام کردند وخود مسئولین می گفتند حتما در یکی قبول می شوید ضمنا ما از کجا بفهمیم دانشگاه هها تعداد ذخیره هایشان در روز ثبت نام براساس اظهار آقایان که می گویند زیادی اعلام کرده اندپر شده بود مگر ایشان براساس نمره وتراز وبررسی ثبت نام نمی کردند به نظر من کار دانشگاهها که ثبت نام کردند درست ودقیق تر بوده ودیگر اعتمادی به سازمان سنجش وجود ندارد
الهام
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹
۰
سلام تکلیف ما که پول دادیم انتخاب رشته کردیم روشن کنی
الهام
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹
۰
سلام تکلیف ما که پول دادیم و انتخاب رشته کردیم را روشن کنید.
مونا
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸
۰
خب از همین ها پول بیشتری میگرفتید و ثبت نامشون میکردید صندلی خودشو به خودش میفروختید دیگه چرا انقدر بچه هارو بازی میدید .
مینا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲
۰
سلام
هلدینگ شایسته