دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین عنوان کرد:

ماجرای حذف عوارض خروج از کشور در اربعین/ روغن ریخته‌ شده را نذر امامزاده نکنید

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین گفت: چند سالی است که زائران اربعین از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روغن ریخته شده را نذر امامزاده نکنند.
کد خبر : 316398
niaz-avarez-khoroj.jpg

حجت‌الاسلام حمید احمدی در گفتگو با خبرنگار حوزه حج و زیارت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، اظهار کرد: در روزهای اخیر یکی از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بود که مجلس عوارض خروج از کشور را در اربعین حذف کرد، این در حالی است که این موضوع تازگی ندارد.

وی افزود: از چند سال پیش آیت‌الله سید‌محمدعلی موسوی‌جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با این موضوع مخالفت کردند و چند سالی است که زائران اربعین از پرداخت عوارض خروج از کشور در مرزهای زمینی معاف هستند، اما متأسفانه امروز برخی نمایندگان روغن ریخته شده را نذر امامزاده می‌کنند.

به گزارش آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی 17 بهمن 1396 و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه در بخش درآمدی بند الحاقی سه تبصره ۱۱ این لایحه را به‌تصویب رساندند که بر‌اساس آن در سال 1397 عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات براساس قانون بودجه سال 1396 (۳۷هزار و500 تومان هوایی و 12 هزار و 500تومان زمینی) دریافت می‌شود.

به موجب مصوبه مجلس، زائران اربعین که از ۳ مهر ۹۷ تا ۲۲ آبان 1397 از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج می‌شوند از پرداخت عوارض خروج معاف هستند.

انتهای پیام/4072/خ

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب