دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مهر 1397 - 12:10
زندگی بدون کیسه صفرا؛

نکاتی برای آنان که با عمل جراحی کیسه صفرا را در آورده‌اند

گاهی به‌واسطه سنگ‌های کیسه صفرا و به ناچار پزشکان مجبور می‌شوند کیسه صفرای بیمار را بیرون بیاورند که بعد از این عمل بیمار باید نکاتی را رعایت کند.
کد خبر : 316384

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، کیسه صفرا در قسمت بالای سمت راست شکم قرار دارد و با ترشح صفرا به روده کوچک، به گوارش چربی کمک می‌کند. این فرایند از طریق مجاری صفرا انجام می‌شود اما گاهی به‌واسطه سنگ‌های کیسه صفرا این مجاری مسدود می‌شود و به ناچار پزشکان مجبور می‌ شوند کیسه صفرای فرد را بیرون بیاورند.

هر گونه انسدادی در کیسه صفرا، ممکن است به درد شدید، به ویژه پس از خوردن یک وعده غذایی چرب منجر شود. گاهی اوقات لازم است کیسه صفرا به‌طور کامل برداشته شود تا از درد و ناراحتی پیشگیری شود. اما آیا می‌توان بدون کیسه صفرا به زندگی ادامه داد؟

جالب است که فرد پس از برداشتن کیسه صفرا، تغییر چندانی در شرایط سلامت خود احساس نمی‌کند. بدن انسان برای گوارش غذاهای چرب به صفرا نیاز دارد. زمانی که کیسه صفرای شما برداشته می‌شود، ممکن است همچنان صفرای کافی در بدن وجود داشته باشد اما میزان آن در روده کوچک کافی نباشد. از این رو، ممکن است اندکی دشواری در گوارش غذا احساس کنید. این شرایط به‌طور قطع موجب ناراحتی می‌شود اما همچنان می‌توانید بدون کیسه صفرا به زندگی خود ادامه دهید.

تغییر دستگاه گوارش بعد از جراحی 

پس از انجام عمل جراحی برداشتن کیسه صفرا، پزشک شما یک رژیم غذایی کم‌چرب را توصیه خواهد کرد. شما باید برای چند هفته به این رژیم پایبند باشید و به آرامی غذاهای مختلف را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.برخی افراد ممکن است متوجه تغییراتی در شرایط گوارش خود پس از برداشتن کیسه صفرا شوند. آن‌ها ممکن است سوء هاضمه یا معده درد را پس از خوردن غذاهای چرب تجربه کنند. با اندکی اصلاح و تغییر رژیم غذایی، مقابله با این شرایط امکان‌پذیر است.

پرهیزها بعد از جراحی 

پس از انجام جراحی برداشتن کیسه صفرا، باید توجه ویژه‌ای به رژیم غذایی خود داشته باشید. پس از انجام این عمل جراحی، باید برخی تغییرات سریع را در رژیم غذایی‌تان ایجاد کنید. به تدریج به رژیم غذایی پیشین خود بازگردید تا مشکلی پیش نیاید. بلافاصله پس از انجام این عمل، خوردن غذاهای چرب را آغاز نکنید. بهتر است طی چند روز پس از جراحی، مایعات، ژلاتین و آبگوشت مصرف کنید. برای اضافه کردن غذای جامد به رژیم غذایی خود عجله نکنید.

گزینه‌های کم‌چرب را انتخاب کنید

کیسه صفرا به گوارش غذاهای چرب کمک می‌کند، از این رو، بهتر است پس از انجام جراحی برای مدتی از خوردن آن‌ها بپرهیزید. از هر گونه غذای پرچرب، غذاهای سرخ‌شده و غذاهای تولیدکننده گاز پرهیز کنید.کالری دریافتی از چربی نباید بیش از30 درصد کل کالری‌های دریافتی شما باشد. به عنوان مثال، اگر روزانه کالری مصرفی شما 1800 است، نباید بیش از 60 گرم چربی در روز مصرف کنید. افزون بر این، باید اندازه وعده غذایی شما کوچک‌تر باشد تا از سوء‌هاضمه پیشگیری شود.

مراقب برخی مواد غذایی باشید

شما بدون کیسه صفرا نیز می‌توانید به زندگی خود ادامه دهید اما ممکن است در صورت تداوم مصرف برخی مواد غذایی با ناراحتی‌هایی مواجه شوید. به عنوان مثال، شما باید از مصرف گوشت‌های پر چرب مانند سوسیس و گوشت گاو چرخ کرده پرهیز کنید. به گزارش سایت عصر ایران از نیو هلث ادوایزر، همچنین پرهیز از مصرف لبنیات پرچرب اهمیت دارد. شما باید مصرف سیب‌زمینی سرخ‌شده، سوپ‌های خامه‌ای، کره و پیتزا را محدود کنید و از مصرف روغن‌هایی مانند روغن نخل و روغن نارگیل بپرهیزید. محدود کردن مصرف این مواد غذایی حداقل برای مدتی کوتاه به پیشگیری از درد، اسهال و نفخ کمک خواهد کرد.

مراقب غذاهای سرشار از فیبر باشید

بدن شما برای سازگاری با برداشت کیسه صفرا، به زمان نیاز دارد و طی این مدت باید میزان مصرف غذاهای سرشار از فیبر را کاهش دهید. اگر بلافاصله پس از عمل جراحی مصرف غذاهای سرشار از فیبر را آغاز کنید، مواجهه با گاز و شکم درد دور از انتظار نخواهد بود. شما باید مقدار کمی از غذاها مانند دانه‌ها، حبوبات، مغزها، نان غلات کامل، کلم، گل‌کلم و غلات صبحانه را مصرف کنید. وعده‌های غذایی کوچک با محتوای فیبر کم به پیشگیری از گرفتگی‌های ماهیچه‌ای، اسهال و نفخ کمک می‌کند.

 کیسه صفرا می‌تواند حدود یک فنجان صفرا را در خود ذخیره کند تا زمانی که خواب هستید یا نیازی به آن ندارید برای گوارش غذا استفاده شود.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/4028

انتهای پیام/

برچسب ها: سلامت
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
۵
۱۳سال عمل کیسه صفرا کردم باجراحی کیسه را برداشتم الان بعد ۱۳ سال جای عمل از داخل می سوزه علت چیه
قسیم تیموری
Afghanistan
پنجشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
۲
مادرم سه سال پیش کیسه صفرا خود ا در آورده بود چند وقت ایچ پیلوری داشت اما الان کمی خوبی وداکتر بهش گفته که دهن معده ات باز است یه رژیم خوب براش بدهید لطفا مادرم همیشه سر دلش درد میکند وشکمش هم پندیدگی دارد و همیشه قبضیت دارد تا دارو ضد قبض نخورد حالش خوب نمیشه لطفا کمک مون کنید
ریحانه
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴
۵
سه ماهه عمل کردم امادردول کن نیست
Fahima alizada
Turkey
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
۲
مادرم ۸ روز قبل عمل شده و کیسه صفراشو برداشتن الان هم بستری است در بیمارستان اما درد شانه طرف چپ اش خیلی زیاد است و هر زمانی که شانه اش را درد بگیرد خیلی عرق میکند و خیلی درد دارد سر معده اش ، میشه بگین این تاثیر چیه و اگه تاثیر گاز است پس این گاز تا کی از بدن خارج خواهد شد!؟
زهراسلطانی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
۴
هفت ماهه عمل بازکیسه صفرا کردم الان دو ماهه دل درد دارم دردم اصلا قط نمیشه علت چیه
نامی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۲
۲
درد چندماه بعد عمل برداشتن کیسه صفرا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹
۳
من هفت روزه عمل کیسه صفرا کردم الانم خوبم همه چی هم میخورم جز نوشابه گاز دار اونم انشالله تجربه میکنم بزودی فقط اولاش خیلی درد داشتم اونم از درد های قبل عمل خیلی بهتره
مهسا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
۰
اولین و بدترین و سخت ترین عمل جراحی عمرم بوده تا الان...یک سال و نیمه کیسه صفرا ندارم خداروشکر تا الان مشکلی نداشتم?
مهسا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴
۳
مارد من روی زخمش باد کرده و خیلی سفته علتش چیه؟؟
رضا ۴۲ ساله از قم
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷
۰
سلام
پنج روز هستش با روش لاپروسکوپی با کیسه صفرا وداع کردم.
دکتر حاذق و چیره دست قمی آقای تقوی عمل کردن.
واقعا درد غیر قابل تحملی داشتم. الان هم درد مستمر دارم و هنوز نتونستم به پهلو بخوابم. میگن یک ماه میکشه. فقط هر چی میخورم حالت آروغ دارم و موقع آروغ زدن درد جراحی اذیت می کنه. زیاد راه میرم و این واسم بهتره. کمپوت فقط گلابی و میوه آناناس میخورم. آب میوه های اسانس دار بدرد نمیخوره.روی زخم هم بجای بتادین فقط عسل میمالم. دارم فرهنگ سازی میکنم چطوری با کله پاچه، نیمرو، کره، سیب زمینی سرخ کرده، ته دیگ، فلافل و...خداحافظی کنم.
سخته اما دیگه دیگه...
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
۲
کیسه صفرا ده روز عمل کرم اما نمیتونم نون بخورم فقط غذا ابکی میخورم معده م درد میکنه
شهین
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
۱
منم ۳۳سالمه وسه ماه این عمل سخت روتجربه کردم ولی بازم درد دارم شبا اصلا نمیتونم بخوابم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۶
۱
پنج ساله که کیسه صفرامو برداشتم به روش لاپاروسکوپی در بیمارستان میلاد و دکتر پازوکی بسیار راضی هستم نه تنها هیچ دردی نداشتم بلکه یک قرص مسکن یا آنتی بیوتیک هم استفاده نکردم بعد از عمل. تا ۱۵ روز مراعات کردم و هیچ شیریتی پروتئین لبنیات و چربی نخوردم ولی بعدش به روال عادی برگشتم و الان همه چیز میخورم و مشکلی ندارم. هر کس مشکل داره بره عمل کنه و خودش رو از اون همه درد خلاص کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۷
۲
من یک ساله فهمیدم سنگ صفرا ب قطرچهل میلی متردارم واقاهستم وکارم سنگینه ایابعدعمل بازمیتونم کارم ادامه بدم یامانندخیلی ازبیمارهایی ک عمل انجام دادن بعدارچندماه درددارمومیتونم کارم ادامه بدم خواهشن جواب سوالم رابدهید
رجبی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲
۶
۴ روز لاپراسکوپی کردم کیسه صفرام پلیپ داشت .الان درد دارم دو طرف کلیه هام قفسه سینم و شونه هام درد میکنه. فقط سوپ بدون ادویه و آب میخورم .به من گفتن درد فقط روز اوله .الان این دردا طبیعیه ؟ چه خوراکیهایی میشه مصرف کرد؟میشه راهنماییم کنید
مریم
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
۰
یک سالونیم پیش کیسه سفرام برداشتم وهم چنان بعضی وقتا دردی دارم عین دردزایمان باید چکار کنم
سحر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۴
۲
من یک ماه و نیم که صفرا عمل کردم اوایل خیلی خیلی درد داشتم الان بهترم فقط بعضی اوقات تلخی دهان دارم و نافنم درد می کنه .این طبیعی هستش؟؟؟؟
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳
۶
یک سال درد دارم و الان رو تخت بیمارستانم ۱۲ ساعت دیگه عمل دارمو الان یه سربازم به نظرتون چی میشه؟
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
۲
من ۱۴روزه عمل کیسه صفراکردم واحساس سنگینی درقسمت معدم میکنم دلیلش چیه
مهسا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶
۲
یک ماه نیم عمل کردم به روش لاپراسکوپی چند روز زیر سینه ام درد میکنه جای کیسه صفرا شانه سمت راستمم خیلی درد میکنه ایا طبیعیه
زهرا تشکری
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
۱
دو ساله عمل صفرا داشتم .میتونم داروی بوستر لیور.استفاده کنم؟
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۴
۱
سلام من الان روز ششم هستش که لاپاروسکوپی کردم خدارو شکر حالم خوبه ازدیروز راحت راحت میرم و هیچ مشکل گوارشی ندارم غذا هم سعی کردم آبکی بخورم و از حبوبات که نفخ آورن پرهیز کنم .به لطف خدا از روز هشتم میرم سر کار
سمین دخت
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
۲
20 روز با عمل باز کیسه صفرایم را در اوردم احساس میکنم هر چیزی میخورم بدون تغییر دفع میشود علت چیست با تشکر
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸
۲
33سالمه 6ماه نفخ شدید با تب 37/7داشتم چکاب کلی انجام ورم معده داشتم با یه سنگ صفرا 3ونیم سانتی توی این مدت پرهیزغذایی خیلی سخت داشتم گوشت نمیتونستم بخورم غذای سنگین رو بالا می اوردم چن قاشق برنج با یه تیکه کوچیک جوجه اب پز میخوردم 10کیلو این مدت کاهش وزن پیدا کردم الان بیمارستان خصوصی جراحی انجام دادم این 5شب بعد جراحی دیگه نصفه شب بخاطر گرسنگی بیدارنمیشم ولی کار نامنظم شکم اذیتم میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
۰
یک ماه ونیم کیسه صفراموبرداشتن باعمل لاپاراسکوپی حالامعده م خیلی دردداره علتش چیه؟
رویا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹
۰
بعد ۷ ماه عمل کیسه صفرا دو روزه درد شبیه صفرا دقیقا جای کیسه صفرا گرفته علت چیه
فرحناز مهدیان
Ukraine
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱
۱
بعد از هفده سال کیسه صفرام رو در اوردم حالادوباره سنگ در اوردم
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۵
۱
سلام من یه هفته پیش عمل کردم خیلی خیلی میترسیدم از عملش ولی خدارو شکر الان خیلی خوبم عمل لاپاروسکوپی انجام دادم فقط الکی نترسید چیز وحشتناکی نیست خیلی سادس
ناشناس
Afghanistan
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱
۷
سلام‌بعد از عمل صفرا احساس پری بعد ازغذارا دارم علتش چیست و چی باید کرد از عمل ۴۰ روز سپری شده است
جعفر صادق
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
۱
من عمل کیسه صفرا انجام دادم بعد هشت روزدردوترشح بسیار مراجعه کردم بیمارستان عکس ام آر آی انجام دادند گفتن مجرا آسیب دیده وسنگ دارد باعمل امارسیپی انجام داده شد بعدش ترشح بود بتدریج کم شد مرخص شدم اومدم خونه دوباره ترشحم زیاد شد خیلی نگرانم کسی اگر اطلاع داره منو راهنمایی کنه
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۳
۱
دیروزکیسه صفراموبرداشتم خیلی راحت بود پنج سال اذیت شدم میترسیدم برم عمل سه تاسنگ دوونیم سانتی داشتم الان خوبم کاش زودترعمل میکردم
سهیلا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴
۱
تقریبا دوماه پیش عمل کیسه صفرا داشتم الان چند روز اصلا حالم خوب نیس اکثر وقتا درد دارم و همیشه احساس پری غذا دارم ونمیتونم چیزی بخورم بلافاصله درد میگیره علتش چیه تاکی این درد ادامه داره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
۳
سلام پدر من باسن 74 سال عمل ercp انجام دادن والان 4روز میشه ولی به غذا میل نداره چی کار بکنم
ناشناس
United States of America
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷
۱
بیمارستان خوب تهران و کرج برا عمل کیسه صفرا کی سراغ داره لطفا بگین
نریمان
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۸
۲
با سلام مادرم در 65 سالگی در بیمارستان غرضی اصفهان عمل لاپاراسکوپی. کیسه صفرا انجام داد ولی لاپاراسکوپی. جواب نداد و همونوقت عمل باز انجام میده که 12 ساعت زنده بود ولب به توصیه یه پرستار شروع به حرکت میکنه و همونجا ارست قلبی میکنه از کی باید شکایت کنم لطفا جوابمو به جمیل بدهید ممنون
نغمه
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۷
۲
۲۷سالمه.۶سال پیش کیسه صفرامو عمل کردم،موقعی که عمل کردم هیچ مشکلی نبود ولی بعدش کم کم دچار شکم دردهای وحشتناکی شدم مخصوصا قبل از دفع خیلی درد دارم...نمی‌دونم علتش چیه !!چند وقت پیش یه مستندی دیدم در مورد افرادی که کیسه صفراشونودر آوردن یه دکتری می‌گفت این افراد بعد از چند سال ممکنه کیسه صفرای جدید در بیارن وممکنه بازم دچار سنگ صفرا بشن!نمی دونن چقدر واقعیت داره...
حضرتی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
۱
من بیست وپنج روزه عمل کردم اوایل حالم خوب بود ولی بعدش درد دارم ونافم دررمیکنه وبیرون روی دارم.حالت تهوع ام دارم
فرهاد حكيمي
India
جمعه ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱
۲
چهل سالمه چهار روز ميشه عمل كردم خيلي شكمم سفته وگاستريددارم هيچ اشتها ندارم علت اش چيه
Fahim
India
جمعه ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸
۰
چند روزمیشه عمل کردم بازم درد دارم
اصغرصفری هستم
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۳
۱
یک ماه کیس سفرا برداشتم خوب نمیشم ازجای عمل ترشح میای
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۶
۰
تروخداراهنمایی کنید
سائده
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۸
۰
سلام.خسته نباشید.حدود سه ماه پیش عمل صفرا انجام دادم گفتن سنگ ندارم ولی مجاری و کیسه صفرا گرفته بعد عمل تا یک ماهی خوب بودم الان دوماه هست هراز چند گاهی درد شدید دارم جوری که میدم بیمارستان و وریدی مسکن میزنم باید چیکار کنم و علت چیه؟راهنمایب کنین
نرگس حقدوست
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۲
۱
عمل صفرا اتجام دادم درد دارم شکمم سفت شده چرا جواب مردمو نمیدین بیمارستانا وقت ندارن حداقل برای جون مردم ارزش قائل باشین جواب بدین ما با این مشکلات چیکار کنیم شکمم باد میکنه خیلی سفت میشه لطفا جواب بدین
مریم راد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵
۳
من سه سال بود که سنگ صفرا داشتم وهر چند وقت درد شدید داشتم طوری که باید میرفتم بیمارستان ومسكن قوی تزریق میکردم تا آروم بشه الان چهار ماهه به روش لاپاراسکوپی صفرام رو عمل کردم و خداروشکر راحت شدم اینو هم بگم که تواون سه سال کلی درمان سنتی برای از بین بردن سنگ انجام دادم که نتیجه نداشت تنها راه علاج برداشتن صفراست اصلا نترسید عمل سختی نیست
محمود عیوض خانی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
۰
۱۰ سال میشه عمل کردم، هیچ مشکلی ندارم، همچی نرماله ، نکران نباشید، برای کسانی که تازه عمل کردن، استرس نداشته باشید، با گذشت زمان گوارش با این وضعیت جدید خودش و وفق میده.
نیلوفر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
۱
۵روزه لیزرکردن صفرامودراوردن ازهمون روزکتفم دردمیکنه والانم ازدیروزه هرچی میخورم معدم شدیددردمیکنه چیکارکنم خواهش میکنم کمکم کنید
محمد ملاشاهی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸
۳
سلام ۱۰زوز کیسه صفرا رو با صورت عمل باز برداشتم.می خواسنم بدونم که می تونم ورزش سنگین شروع کنم؟؟یا چه ورزشی زو می تونم شروع کنم؟؟روزی چند دقیقه دویدن؟؟
علیرضا نادی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
۱
سلام من ۴ روزه عمل لاپراسکوپی صفرا انجام دادم عمل خوب و ۵ ساعت بعد عمل از تخت پاشدم اما درد بیشتر در ناحیه ناف است و همچنین سنگینی در ناحیه معده اما از همان روز اولم گرسنگی شدید داشتم ولی احسان تهوع ندارم اما عمل راحت درد چندانی ندارد فقط همان درد زیر ناف اذیتم میکند انشا الله همه به زودی خوب شویم
عظیم. شجاعی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸
۰
چرا. جواب أین. همه سوال که شده است را. نمی دهید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
۲
سلام من عمل کردم درد شدید داشتم همش بخاطر غذای چرب حتی سه گرم چربی میتونه شمارو به بیمارستان بکشه نخورید اقا البته بگم واسه همه اینجوری نیست
جواد از نبشابور
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
۰
با سلام من یک سال پبش کیسه صفرامو ورداشتم الان پنج باره که جای عمل سوزش شدیدی میگیره جوری که حاضرم همون لحضه جلو زنو بچم بمیرم ولی دردو نکشم خیس عرق میشم .مشکل از چیه از خوردن غذاست از چیه جون بچتون راهنماییم کنین
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
۵
من عمل کیسه صفرا داشتم لیزری ولی یه ساله خیلی اذیت شدم مجرای صفرا نشتی داشت ولی الان سر دلم ورم کرده از چیه
هلدینگ شایسته