ماجرای شکایات علیه وزارت بهداشت در دیوان عدالت اداری
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حجتالاسلام محمدکاظم بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری اخیراً به افزایش پروندههای شکایت مردمی از وزارت بهداشت ابراز نگرانی کرده و گفته بود: «در سال ۹۶ تعداد ۱۱ هزار و ۴۰۸ مورد شکایت مردمی علیه وزارت بهداشت در دیوان عدالت اداری ثبت شده که نسبت به سال ۹۵ رشد ۶۲ درصدی داشته است.»
در این راستا ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در گفتگو با آنا در باره این خبر توضیحاتی ارائه کرد و افزود: عنوان شکایتهای مردمی صحیح نیست و این موضوع در رسانهها به اشتباه منتشر شده است زیرا عمده این شکایت از سوی کارکنان وزارت بهداشت است.
وی ادامه داد: همچنین ما موضوع عمده شکایتها را میدانستیم و دادستان نیز همان موضوعات را اعلام کرده است، بهعنوان مثال مرخصی مناطق محروم و پرداختهای برخی از احکام سابق موضوع عمده موارد شکایت از وزارت بهداشت است که در هر یک از این موارد نیز حدود یکهزار تا یکهزار و 500 شکایت ثبت شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت یادآور شد: همچنین در مورد روشهای مختلف پرداخت و تأخیرهایی که در پرداختی به کارکنان بود نیز عدهای شکایت داشتند که در موارد رسیدگیشده اکثر آنها ناشی از محدودیتهای مالی و اعتباری است.
حریرچی اظهار کرد: برای کسانی که در دیوان عدالت اداری حکم صادر شده نیز حکم اجرا و عملیاتی میشود.
وی در مورد شکایتهای ثبت شده در دیوان عدالت اداری گفت: شکایاتی که کارکنان از دستگاه دولتی دارند در دیوان عدالت اداری رسیدگی میشود که اکثراً در مورد بخشنامهها و رویههای دولتی است که به آنها رسیدگی نشده است.
انتهای پیام/4044/ن
انتهای پیام/