دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یاران مهربان/ 79

اشک جمعه؛ تبلور عاشورای 61 هجری در 17 شهریور 57

نویسنده کتاب «اشک جمعه» درصدد پیوند حماسه عاشورا با وقایع انقلاب و به‌ویژه کشتار 17 شهریور است.
کد خبر : 316233
17777.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، کتاب «اشک‌جمعه» عنوان داستانی است از مونا اسکندری که با محوریت قرار دادن واقعه 17 شهریور 1357، داستانی را به مخاطب ارائه می‌دهد. نویسنده در این کتاب، درصدد پیوند حماسه عاشورا با وقایع انقلاب و به‌ویژه کشتار 17 شهریور یا همان جمعه سیاه است. 

قلم عاطفی و لحن رمانتیک کتاب با برقراری ارتباط معنایی میان عاشورا و انقلاب اسلامی به دنبال اثبات واقعی آموزه معروف «کل‌یوم‌عاشورا و کل‌ارض‌کربلا» است. تفکر ضدظلم و آزادمنشانه‌ای که مردم در سال 1357 داشتند با آموزه‌های عاشورا پیوند می‌خورد و از دل آن، مبازرات مردم علیه رژیم ستمشاهی روایت می‌شود.

عنوان اشک جمعه به‌عنوان نام این داستان، به شهادت جمع زیادی از مردم در 17 شهریورماه 1357 به دست عوامل نظامی رژیم شاه اشاره دارد. این کتاب، روایتگر زندگی دختر جوانی است که با مبازرات انقلاب آشنا نیست و با شور انقلابی مردم علیه رژیم شاه همدلی ندارد؛ اما با وقوع اتفاقاتی، درگیر این فضا می‌شود و حتی خانواده‌اش را نیز با جریان انقلاب اسلامی همراه می سازد. به گونه‌ای که در نهایت شریک زندگی خود را نیز از میان نیروهای انقلابی انتخاب می‌کند.

چاپ اول کتاب اشک جمعه در 2هزار و500 نسخه و به قیمت 5هزار تومان در سال 1391 توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/4072/خ

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته