دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارشناس مسائل سیاسی:

ریشه مشکلات اقتصادی از مسیر مذاکره با آمریکا نمی‌گذرد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: طرفداران مذاکره با آمریکا می‌خواهند تمام مشکل‌های اقتصادی را به مذاکره پیوند بزنند و به‌خوبی می‌دانند مذاکره در این مرحله به معنی محدود کردن جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر : 316051

منصور حقیقت‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، طرفداران دیدگاه مذاکره با غرب به‌عنوان یگانه راه برون‌رفت از مشکل‌ها را افرادی خام و کم‌تجربه و یا همراه غرب توصیف کرد و گفت: این افراد که در جامعه می‌خواهند تمام مشکل‌های اقتصادی را به مذاکره پیوند بزنند، به‌خوبی می‌دانند مذاکره در این مرحله یعنی مذاکره در خصوص نفوذ منطقه‌ای، نفوذ فرهنگی و به کل محدود کردن جمهوری اسلامی ایران است. 

وی با بیان اینکه مذاکره بر سر ارزش‌ها کار درستی نیست، افزود: ارزش‌های یک ملت را نباید به مذاکره گذاشت. آمریکا می‌خواهد ایران به کشوری تبدیل شود مثل عربستان که هر زمان امر کردن ما هم اطاعت کنیم. 

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: طرفداران نگاه به غرب فقط یک نگاهی هم به ریشه مشکل‌های اقتصادی بیندازند و ببینند آیا سوءمدیریت‌ها، رانت‌های دولتی و فساد دلیل مشکل امروز نیست؟ پس چرا باید همیشه سیاسی‌کاری صورت بگیرد و با سیاه‌نمایی راه‌حل مشکل را در خارج از مرزها جستجو کنیم؟. 

حقیقت‌پور در پایان تصریح کرد: موضوع نگران‌کننده این است که طرفداران این باور متأسفانه جزء قشر تحصیل‌کرده و به اصطلاح روشنفکر جامعه هستند که تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهند که می‌خواهند ذهن مردم را به نفع خود هدایت کنند و این افراد اصلاً وقت نمی‌گذارند که ریشه داخلی مشکل‌ها را جستجو کنند. 

انتهای پیام/4079

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته