دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارشناس مسائل استراتژیک:

دشمن با ابزار رسانه در پی تهی‌ کردن داشته‌های 40 ساله ملت ایران است

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: رسانه‌های دشمن در تلاش برای تأثیرگذاری بر اذهان عمومی و تهی کردن داشته‌های 40 ساله ملت ایران هستند.
کد خبر : 316020

سید رضا صدرالحسینی در گفتگو با خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا در تحلیل بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند «ابزار رسانه مهم است و اگر دست دشمن باشد، ابزار خطرناکی است که می‌توان آن‌را به سلاح شیمیایی در جنگ‌های نظامی تشبیه کرد»، گفت: ابزار رسانه به‌عنوان رکن چهارم دموکراسی و به‌عنوان یکی از سلاح‌های بُرنده همیشه مورد توجه کارشناسان روابط‌ بین‌الملل، علوم سیاسی و امور ارتباطات قرار داشته است.

وی با بیان اینکه سلاح رسانه می‌تواند بر روی ادراک مخاطبان اثرگذار باشد، افزود: امروز جنگ رسانه با محوریت ادراک آغاز شده و رسانه‌های دشمن به‌گونه‌ای به مخاطبان خود القاء می‌کنند که داشته‌هایمان هیچ ارزشی ندارد. رسانه‌ها امروز تمامی داشته‌های نظامی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ملت‌ها را مورد حمله قرار می‌دهند.

این کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه بسیاری از رسانه‌های دشمن در تلاش برای تأثیرگذاری بر اذهان عمومی مردم هستند، گفت: آن‌ها می‌خواهند ملت ایران را از داشته‌های خود طی این چهل سال تهی کنند.

صدرالحسینی در ادامه به چه‌گونگی اداره صحنه نبرد با جنگ رسانه‌ای دشمن پرداخت وگفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی چراغ قرمز بی‌توجهی نسبت به جنگ تبلیغاتی دشمن در فضای رسانه را روشن کرده‌اند و این برای اصحاب رسانه در همه سطوح مسئولیت‌آفرین است.

وی ادامه داد: رسانه‌های داخلی کشور نباید بدون توجه به منابع خبری بیگانه از این رسانه‌ها استفاده کنند، چراکه بخشی از این منابع خبری متعلق به منافقین و معاندین انقلاب اسلامی هستند.

این کارشناس مسائل استراتژیک در پایان خاطرنشان کرد: باید رسانه‌های داخلی به‌سرعت و صحت اخبار توجه داشته باشند و انتظار می‌رود تا رسانه‌ها در کنار انتشار اخبار به تحلیل این خبرها بپردازند تا خواننده خبر آگاهی بیشتری به دست آورد. 

انتهای پیام/4079

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته