دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1397 - 15:21
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم:

پذیرش FATF بار امنیتی برای کشور دارد

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اعتراض نخبگان، اساتید، دانشجویان و مردم به پذیرش FATF را به‌حق دانست و گفت: پذیرش این موضوع برای کشور بار امنیتی دارد.
کد خبر : 315926

زهره الهیان در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، به عواقب پذیرش FATF اشاره کرد و گفت: FATF جمهوری اسلامی ایران را ملزم می‌کند تا تراکنش‌های مالی خود را به کشورهایی که دشمن دیرینه ملت ایران هستند، اعلام کند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به این‌که با پذیرش FATF یعنی خودتحریمی خود را امضاء کرده‌ایم، افزود: از دیگر اثرات منفی FATF برای ایران از بین رفتن امنیت است که دست نهاد مهمی چون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را می‌بندد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم شورای اسلامی از مسئولان اجرایی کشور خواست نظرات کارشناسان خبره در رابطه با موضوع FATF لحاظ شود چرا که کوچک‌ترین اشتباه سبب می‌شود تا با مشکلات عدیده‌ای در آینده با آن مواجه شویم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس، اعتراض نخبگان، اساتید، دانشجویان و مردم به پذیرش به FATF را به‌ حق دانست و گفت: پذیرش این موضوع بار مالی و امنیتی برای کشور دارد.

به گزارش آنا، FATF یک قرارداد بین دولتی است که در سال 1989 به ابتکار کشورهای عضو گروه «جی 7» باهدف مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی برای تروریسم امضاء شد.

انتهای پیام/4079/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: FATF خبرگزاری آنا
ارسال نظر
قالیشویی ادیب