دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مهر 1397 - 03:30
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان:

نمایندگان مجلس اطلاعات کاملی از FATF ندارند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان گفت: نمایندگان مجلس‌شورای‌اسلامی اطلاعات مناسبی از FATF ندارند؛ درحالی‌که نماینده مجلس باید نسبت به عامه جامعه اطلاعات بیشتری درباره طرح‌هایی که با منافع ملی در تعارض است داشته باشند.
کد خبر : 315649
13961112000991_Test_PhotoH.jpg

مجتبی خرسندی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: به جرأت می‌توان گفت که هیچ‌یک از 13 نماینده استان گیلان درباره FATF هیچ اطلاعاتی ندارند.

وی افزود: اینکه تازه متوجه شده‌اند FATF در صلاحیت مجلس نیست و باید رئیس قوه‌قضائیه آن را بررسی کرده و سپس شورای‌نگهبان آن را بپذیرد؛ نشان‌دهنده این است که نمایندگان اشراف کلی نسبت به این طرح نداشته‌اند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان عنوان کرد: احساس می‌شود حصاری بین هیأت رئیسه مجلس و نمایندگان شکل گرفته و خیلی از موضوعات حتی به سمع و نظر نمایندگان نمی‌رسد  و همه چیز در حلقه بسته هیأت رئیسه انجام می‌شود.

خرسندی تصریح کرد: از هریک از نمایندگان سؤال می‌پرسیم، اطلاعات مناسبی از FATF ندارند؛ درحالی‌که نماینده مجلس باید نسبت به عامه جامعه اطلاعات بیشتری درباره طرح‌هایی که با منافع ملی در تعارض است داشته باشد.

وی ادامه داد: نمایندگانی که موافق دولت هستند با تعصب می‌گویند باید این طرح تصویب شود و اصولگرایان و حامیان جریان مقاومت نیز نظر منفی به این طرح دارند و در این میان حداقل بین نمایندگان استان گیلان نقد و بررسی علمی، دیده نمی‌شود.

دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گیلان خاطرنشان کرد:‌ دانشجویان بر روی این موضوع مطالعه و بررسی کامل انجام داده‌اند و تبعات این لایحه را موشکافانه بررسی کرده‌اند؛ ولی نمایندگان یا اطلاعاتی ندارند یا دانشجویان و مردم را مَحرم خود نمی‌دانند که اطلاعات را به آنها بیان کنند.

انتهای پیام/4007/خ

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته