دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1397 - 11:45
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری خبر داد:

تحصیل 25 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره)

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری از تحصیل 25 هزار دانشجو در ۲۱۲ گرایش مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری در هفت دانشکده این دانشگاه خبر داد.
کد خبر : 315845
001.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شهرری، سعید قاضی‌مغربی در آیین تجلیل و استقبال از دانشجویان ورودی جدید که در سالن ورزشی امام علی (ع) واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری برگزار شد با اشاره به تکریم دانشجویان و اولیای آنان، اظهار کرد: فصل جدیدی در زندگی شما رخ داده و سبک و سیاق زندگی دانشجویی با دانش‌آموزی متفاوت است.

وی از دانشجویان خواست قدردان تلاش‌های وافر پدران و مادران خود بوده و نسبت به محیط اطراف خود بی‌تفاوت نباشید و گفت: برای این زمان برنامه‌ریزی کنید، به هر حال کشور توسط افراد تحصیل‌کرده و باسواد اداره می‌شود و این افراد در آینده شما هستید و همه برنامه‌ریزی‌های دانشگاه در راستای رفاه و محیطی امن برای آموزش شماست.

وی خطاب به پدران و مادران حاضر در جلسه بیان کرد: تغییر مقطع همواره با مشکلات فراوانی روبه‌رو است و در این زمان مراقبت و پیگیری شما باید بیش از پیش باشد؛ چراکه افرادی وارد دانشگاه می‌شوند با افکار و عقاید مختلف هستند و بهترین مشاوره‌های خود اولیا و استادان هستند تا مبادا جوان ما دچار مشکل شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری با بیان اینکه کسب علم و دانش اگر برای رضای خداوند متعال و خدمت به خلق باشد، نوعی عبادت محسوب می‌شود، بیان کرد: دانشگاه محل تفکر، تأمل و اندیشیدن است و از زمان جوانی خود برای فراگیری علم و دانش نهایت استفاده را داشته باشید؛ چراکه فرصت‌ها همانند ابرها درگذر هستند و به‌گونه‌ای عمل کنید تا هنگام سالخوردگی حسرت ایام جوانی را نخورید.

وی افزود: واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری، دارای سوله‌های آموزشی، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مجهز، مرکز تحقیقات، پژوهشی و فرهنگی شامل حوزه امور اقتصادی دانش‌بنیان، مرکز رشد، مرکز آموزش نیروی انسانی، مرکز IT، کتابخانه دیجیتال و نمازخانه مرکزی است.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری، این واحد دانشگاهی دارای 25 هزار دانشجو در ۲۱۲ گرایش در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری در هفت دانشکده مصوب علوم انسانی، فنی مهندسی، آموزش معلمان، علوم پایه، هنر، معماری، مدیریت، حسابداری و مهندسی برق است.

وی ادامه داد: این واحد دانشگاهی با داشتن چهار نمازخانه، چهار سالن ورزشی، بیش از ۱۷۴ هزار جلد کتاب، هفت سالن غذاخوری و رستوران، ۳۵۰ عضو هیأت علمی تمام‌وقت، یک‌هزار استاد مدعو و ۳۷۰ نفر کارمند اقدام به تربیت ۸۵ هزار دانش‌آموخته کرده است.

قاضی‌مغربی با تاکید بر ۲۸ سال خدمت در این واحد دانشگاهی گفت: از زمان تصدی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) با برگزاری پنج گردهمایی فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف و دانش‌آموختگان، استارتاپ‌ها، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با مؤسسات، شرکت‌ها و شهرک‌های صنعتی و ایجاد فضای کسب و کار برای دانشجویان، فراهم آوردن امکاناتی برای تدریس فارغ‌التحصیلان فنی در هنرستان‌ها و تدریس دانشجویان مقطع دکتری سعی شد تا خروجی مناسبی در جامعه داشته باشیم.

رئیس واحد یادگار امام اظهار کرد: با اخذ تاییدیه محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، تنها واحد در میان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی هستیم که صدور مدرک مشترک و بین‌المللی با دانشگاه صنعتی کلن آلمان را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه انتظار ما رعایت اخلاق عمومی و حرفه‌ای، حساسیت در نوع حجاب و پوشش، سخت‌کوشی، تشویق یکدیگر به کسب علم و صرف وقت بسیار برای مطالعه است، از دانشجویان خواست تا نسبت به مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور حساس باشند؛ ولی سیاسی‌کاری نکنند.

قاضی‌مغربی از دانشجویان خواست در کرسی‌های آزاداندیشی شرکت و در مورد عقاید خود بحث کنند و ادامه داد: دانشجویان از آرمان‌های خود دفاع کنند و به موضوعات دانشگاه و محل تحصیل خود اهمیت بدهند تا موجب بالابردن سطح اعتبار مدرک تحصیلی خود شده و با عضویت در انجمن‌های علمی مهارت کار گروهی خود را بیشتر کنند.

به گزارش آنا، معاونان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری در پایان این جلسه به پرسش‌های دانشجویان پاسخ دادند.

انتهای پیام/4062/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته