دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1397 - 06:08
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در گفتگو با آنا:

اتاق مالکیت فکری در دانشگاه آزاد اسلامی یزد راه‌اندازی می‌‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد از اخذ مجوز راه‌اندازی اتاق مالکیت فکری در دانشگاه متبوعش خبر داد و گفت: این مجموعه با هدف ارائه مشاوره برای ثبت اختراع ایجاد می‌شود.
کد خبر : 315788
5ae698f87915cc5250241bddb9b546e1_M.jpg

معصومه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا بر توجه به فعالیت‌های دانش‌بنیان برای جذب درآمدهای غیر شهریه تأکید و اظهار کرد: در این راستا توسعه فیزیکی فضای مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با توجه به تقاضاهایی که برای ایجاد هسته‌های فناور وجود دارد در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: واحد یزد چهار مرکز تحقیقات دارد که تلاش می‌شود تا پایان سال جاری دو مرکز تحقیقات در زمینه‌های نساجی و پلیمر و گیاهان دارویی و اسانس به این تعداد اضافه شود.

طباطبایی گفت: بر اساس طرحی که مجوز اولیه آن اخذ شده، اتاق مالکیت فکری در دانشگاه آزاد اسلامی یزد راه‌اندازی می‌شود و دانشگاه، محلی برای ثبت اختراع و ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانشجویان خواهد شد.

رئیس واحد یزد بیان کرد: این مجموعه با هدف کارآفرینی و نوآوری و طرح «هر دانشجو، یک مهارت» و با حضور یکی از اعضای هیأت علمی که در این زمینه آموزش دیده به دانشجویان و حتی افرادی که خارج از مجموعه دانشگاهی هستند، کمک می‌‌کند تا به ثبت اختراع خود بپردازند.

وی با بیان افزایش تعداد بازارچه‌های کارآفرینی در این دانشگاه، ادامه داد: مدیریت هزینه‌ها و ارتقای توانمندی و ساماندهی نیروی انسانی مورد توجه خواهد بود.

طباطبایی با بیان اینکه پرونده رشته‌هایی از مجموعه پیراپزشکی، علوم آزمایشگاهی و کارشناسی‌ارشد پرستاری به وزارت بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی ارسال شده، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد از بهمن سال جاری برای نخستین‌بار در رشته بهداشت محیط دانشجو جذب می‌کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: علاوه بر راه‌اندازی مجله سلامت در سال جاری، 24 مهر نخستین رویداد استارتاپی فناوری سلامت در واحد یزد برگزار می‌شود.

وی توسعه مدارس سما را از برنامه‌های دانشگاه متبوعش در استان یزد دانست و اظهار کرد: مدرسه سما واحد میبد از ابتدای سال تحصیلی جدید به جذب دانش‌آموز پرداخت.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با بیان برگزاری دومین همایش استانی سبک زندگی در واحد یزد به آنا گفت: روزهای اخیر از فعالان فرهنگی واحدهای مختلف و دانشجویانی که در کانون‌ها، اردوهای جهادی و ... فعالیت داشتند، قدردانی شد.

انتهای پیام/4065/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته